استاندار هرمزگان پس از افتتاح کارخانه تولید گندله آهن مادکوش در بندرعباس و بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور:
استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرار است طبق هدف گذاری صورت گرفته 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان تولید شود، گفت: در این راستا، زنجیره تولید فولاد در هرمزگان در حال تکمیل است.
کد خبر: ۹۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 18 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی پس از افتتاح دو پروژه مهم و راهبردی کارخانه تولید گندله آهن مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس و بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: فاز نخست کارخانه مادکوش به عنوان یکی از طرح‌های مهم در هرمزگان، با ظرفیت تولید دو و نیم میلیون تن گندله آهن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: برای احداث این مجموعه بالغ بر دو هزار و 320 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این کارخانه صنعتی برای 360 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرار است طبق هدف گذاری صورت گرفته 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان تولید شود، افزود: زنجیره تولید فولاد در هرمزگان در حال تکمیل است و در این راستا به زودی واحدهای جدید تولید کنسانتره نیز در هرمزگان به بهره‌برداری خواهند رسید.

همتی با اشاره به افتتاح بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، تصریح کرد: این بندر با سرمایه‌گذاری هزار و 650 میلیارد تومان احداث شده که در این فاز با بهره‌برداری از اسکله شماره پنج آن برای 200 نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان را از جمله طرح‌های راهبردی برای توسعه غرب هرمزگان دانست و گفت: با توجه هدف گذاری تولید بیش از 14 میلیون تن محصولات پتروشیمی و چهار میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، بندر این منطقه نقش مهمی در تجارت و صادرات کالا خواهد داشت.
انتهای پیام/ز411

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار