نماینده‌ محترم ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندر عباس؛
تابناک-امام جمعه بندرعباس با توجه به اهمیت راهبردی مشارکت در انتخابات آینده در گام دوم انقلاب بر لزوم ورود نیروهای انقلابی به انتخابات تاکید کرد .
کد خبر: ۹۴۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹ 20 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد برگزاری نمازجمعه ،امام جمعه بندرعباس بیان کرد :در این ایام و لیالی نورانی خودم و همه مومنان نمازگزار جمعه را سفارش می کنم به تقوای الهی در همه آنات زندگی سلسله بحث هایی را در خطبه های نماز جمعه نماز جمعه از روزهای آغازینی که در محضر شما بزرگواران بودم تحت عنوان آسیب های اجتماعی شروع کردیم. در یک مقطع طولانی به یکی از آسیب‌هایی که خیلی هم لازم بود بیشتر به آن پرداخته بشود با آن همه بی توجهی جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردیم و صحبت کردیم.ادامه بحث آسیب‌های اجتماعی را با یکی دیگر از آسیب‌هایی که در جامعه ما وجود دارد ادامه میدهیم ،آسیب غنا یا همانی که عرف شما موسیقی و ساز و آواز تعبیر می کنید که حالا حدودش را عرض خواهیم کرد.
غنا یکی از محرمات الهی است و احساس می شود که در جامعه قبح و زشتی آن ریخته می شود و ریخته شده است ،کم کم مردم در برابر این گناه موضع ندارند به حالت بی خیالی و بی تفاوتی دربرابر این حرام الهی قرار می گیرند.هر عملی در جامعه وقتی قبح و زشتی خودش را از دست بدهد آن عمل نزد مردم عادی می شود.

 

نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان در خصوص غنا بعنوان یگی دیگر از آسیب های اجتماعی تصریح کرد:مردم از این که آن گناه را مرتکب بشوند ابایی ندارند.لذا ما امروز شاهدیم که حتی در خانواده‌های متدین هم در مقابل این گناه بی تفاوت هستند متدینین ما و مومنین ما هم گرفتار یک بی‌تفاوتی شده اند لذا لازم دیدم که در بحث آسیب های اجتماعی در چند خطبه سعی می‌کنم این بحث غنا را مورد توجه قرار بدهیم که یک مقداری مومنان با حساسیت بیشتر و توجه بیشتر به این موضوع بپردازند.ابتدا تعریفی را ارائه کنیم از غنا البته ارائه یک تعریف برای غنا کار راحتی نیست مرحوم علامه بزرگوار نراقی رضوان الله تعالی علیه ۱۵ تعریف را درباره غنا ارائه کردند .این تعاریف مختلف درباره غنا نشانه این است که حدود و ثغور ابعاد مختلف این مسئله الهی و موضوع فقهی مورد اختلاف جدی است و بنده هم سعی می کنم به اختصار در این خطبه اشاراتی داشته باشم به مباحث کاربردی تر این موضوع در خطبه های آینده بپردازم.یک تعریفی که به نظر می رسد که در مقیاس با سایر تعاریفی که بنده با آن مواجه شدم از ناحیه فقها این است که جامع تر این تعریف دیده شده است .غنا حرام است هم آن کسی که میخواند و هم کسی که گوش می دهد و هم کسی که کسب و کار می کند به وسیله آن و از این طریق امرار معاش میکند همگی حرام انجام می دهند.پولی که از بابت کسب و کار غنا به دست می‌آورد حرام است .این غنا صرفا این نیست که شما یک صدای خوبی را از خودتان منتشر کنید و بگویید که هر صدای خوبی غنا است.خیراین طور نیست. اتفاقاً در بعضی از روایات ما حسن الصوت ( صوت و صدای زیبا تحسین شده است) معیارهایی را ذکر کردند که بنده سعی می‌کنم در این خطبه به اجمال اشاراتی داشته باشم.

 

نماینده محترم ولی فقیه در ادامه توضیحات خود در زمینه غنا ادامه داد:غنا کشیدن صدا است و چهچهه گرداندن صدا در حلق است. یکی از ویژگی های غنا طرب آوری آن است .فقهای ما در این مسائل و تبیین این موضوعات خیلی سریع از روی این مباحث رد شدند‌ شما اگر دیدگاه‌های فقها و حتی لغت شناسان را هم که بنده مراجعه کردم به چند تا از کتاب‌های لغت که ببینیم این ها نگاه‌شان به چه صورت است. به صورت خیلی گذرا از روی این موضوع گذشتند. از کارهای سختی که ما روحانیون و طلاب داریم در تبیین مسئله غنا با مردم یک بخشی مربوط به ابهاماتی است که در عناوین موضوعات فقهی این بحث غنا است. طرب نوعی خفت و سبکی است که از شدت شادی به انسان دست می دهدحالتی که در انسان وقتی که آدم خیلی غمناک است غمش به شادی تبدیل می شود حالت شادش از حد خارج می شود به طوری که ممکن است گاهی وقت ها در حالت طرب انسان از خودش بیخود شود و دست به کارهایی بزند که با عقل سازگار نیست شما دراین محافل و مجالس لهو و لعب ها می بینید گاهی وقت ها دست به کارهای عجیب و غریب می‌زنند طرب آوری حتی برای مخاطب هم نه برای آنها که اجرا می‌کنند حتی برای مخاطبین هم این طرب رخ میدهد. غنای حرام یکی از ویژگی‌های این است که مطرب باشد مناسب با مجالس لهو و لعب باشد اصلا خصوصیّت آن به گونه ای است که در آن مجالس معمولا حالت‌ها ، اشعار ، اشعار باطل ، آدم ها را می کشد به سمت گناه در همان مجلسی که موسیقی برگزار میشود خیلی از مسائل دیگر اتفاق می افتد این غنا یکی از ویژگی‌های آن این است که متناسب با مجالس لهو و لعب باشد.

 

امام جمعه محبوب بندرعباس با اشاره به تفاوت میان موسیقی و غنا ادامه داد: فرقی که بین موسیقی و غنا‌ که فقها اشاره کردن در همین جا ظاهر می شود موسیقی و غنا که غنا مربوط به صدای انسان است اما موسیقی نیاز به ابزار دارد تفاوت غنا و موسیقی اگر بخواهیم این‌ها را از همدیگر تفکیک کنیم ،غنا اگر به تعبیر ساده برای شما عرض کنم همان آواز صوت انسان است اما در موسیقی از ابزار استفاده می شود لذا موسیقا آن ابزار موسیقی می گویند که در محافل هم از آن استفاده می شود مجموعه روایاتی هم که در بحث غنا ما داریم به مراتب بیشتر از تعداد روایاتی که در بحث موسیقی که مربوط به آلات بیشتر و معرفی آلات لهو و لعب داریم.آن مورد که مربوط به غنا است ۱۵ روایت داریم،ولی درباره ابزارهای موسیقی تعداد آن کمتر است .پس موسیقی دوتا شعبه دارد.آن که اصطلاح غنا دارد مربوط به صرفاً صدای آدم و آواز خواندن است اما آن بخشی که مربوط به موسیقی اصطلاحاً به آن اطلاق می شود هم صدای انسانی همراه با ابزار موسیقی است ابزارهای فراوان دیگر که شما آشنایی با عناوین این ابزارها را دارید بنابراین این نکته را عرض میکنم که در قرآن کریم واژه غنا و واژه موسیقی را ما با این اصطلاح نداریم در روایات هم خیلی سخت می توانید با این واژه پیدا کنید عنوانی که انتزاع کردند فقها از مجموعه روایات برای صوت انسانی غنا را عنوان کردند لذا همه جا تعابیر این است که غنا حرام است برای ابزارهایی که استفاده میشود در آلات موسیقی و آلات لهو و لعب از همان واژه موسیقی استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده در ادامه افزود:منتها در قرآن کریم تعابیر،تعابیر دیگری است که در تفاسیر روایات اشاره شده مثل قول الزور یا به تعبیری در قرآن کریم باز اشاره می شود،لهو الحدیث، لهو الحدیث سخنان لهو آمدن در تفسیر ائمه معصومین تفسیر کردند به همین موسیقی و غنا البته من اینجا این نکته را اشاره کنم امروز من گمان می کنم که یکی از مسائلی که ضروریست در جامعه علمی ما باید این پیوند و این به قول معروف رفت و برگشت ایجاد بشود و فقهای ما با آنهایی که اهل مهارت موسیقی هستند ارتباط بگیرند در تشخیص موضوع و تبیین موضوع را بهتر می‌توانند موضوع موسیقی را تبدیل به کمک کنند گاهی ما تو خلاء صحبت می‌کنیم در جامعه اسلامی با آنچه که ما در مباحث فقهی مطرح کردیم خیلی فاصله دارد،خیلی جالبه وقتی که ما مبحث غنا مکاسب را میخواندیم,خدا رحمت کند مرحوم آیت الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی ایشان وقتی بحث غنای مکاسب را تمام کردند گفتیم خوب استاد این چه شد یکی از دوستان گفته چی شد؟ گفت این چی شد که شما دارید میگویید که بعد از اتمام بحث غنا شما باز میگویید چه شد بالاخره تکلیف نشانه همین است که در بزرگان فقهی ما هم در تبیین موضوعات مربوط به موسیقی اختلاف نظرهای جدی وجود دارد در مفهوم طرب، مفهوم ترجیع، مفهوم تناسب با مجالس لهو و لعب ، درابزارهای موسیقی و آلات موسیقی در نحوه نواختن خیلی از این عناوین جای بحث دارد بنابراین بنده وقتی بحث غنا و موسیقی را میخواهم خدمت شما عرض بکنم وارد این جزئیات نمی شوم یک چیز را می خواهم خدمت شما عزیزان عرض بکنم قدر متیقن ها را باید بگیریم لذا فقهای ما در بحث موسیقی مراجعه کنید حالا با توجه به مبانی که دارند بعضی از بزرگان ما از فقهای معاصر مبانی شان به اصطلاح احتیاطی بودند و در موارد مشکوک که آیا این مصداق غنای حرام است یا غیرحرام این ها وقتی می خواستند نظر بدن از باب آن مبانی که در اصول فقه اتخاذ کرده بودند مبانی احتیاط میگفتند این ها حرام هستند اکثر فقهای معاصر ما این مبنا را ندارند فقهای معاصر ما عمدتاً نگاهشان به مسئله غنا در موارد مشکوک به قول ما طلبه‌ها برائتی اند و قائل به حلیت اند اگر یک موسیقی یا یک غنایی ما شک داشتیم که آیا از مصادیق حرام است یا از مصادیق حلال است قالب فقهای معاصر ما همین دیدگاه را دارند که اینجا قائل به برائت میشویم و در موارد مشکوک حمل بر حلیت میشویم مگر یقین داشته باشیم به حرمت غنا به حرمت مصداق موسیقی آنجا در واقع آن آثارش برایش بار می کنیم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ما مصادیق روشنی را امروز داریم در آن مصادیق دیگر شکی وجود ندارد خانم آواز میخواند، محتوا، محتوای مباحث لهب و لعب است ،طرب و ترجیع ، اختلاط دارد . بعضی وقت ها اختلاط را که ما مشاهده می کنیم خارج از موضوع است حرمت هم قائل بشویم بگوییم این حرام است ممکن است شما یک موسیقی حلال هم داشته باشید خود موسیقی اشکال نداشته باشد اما آن اختلاطی که بین زن و مرد ایجاد می شود آن یک عنوان مستقلی را دارد آن عنوان مستقل ممکن است حکم حرمت را قائل بشویم از باب اختلاط بین زن و مرد اما این موسیقی های مبتذلی که امروز بعنوان مصادیق بیین داریم موارد مشکوک را کاری نداریم موقعی شما میبینید یک موسیقی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش میشود شما می‌بینید که خیلی شبیه به موسیقی‌های مبتذل است و شباهت دارد اما خودش نیست اینجا وقتی استفتاء می کنند از حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و فقه های دیگر نگاهشان با همان مبناء است میگویند که مشکوک است که اگر مورد از موارد مشکوک باشد این حکم همان برائت است یعنی شما نمی‌توانید حمل بر حرمت بکنید حلال است ،حلال است مگر اینکه یقین پیدا کنیم که این مصداق حرام است و از موارد مشکوک را حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و بسیاری از فقهای معاصر ما همین نگاه را دارند که در موارد مشکوک حمل می‌کنند بر اینکه این جایز است و اشکالی ندارد.حالا یک کسی مثلا از باب مسائل خودسازی خودش احتیاط می کند مراعات می کند اشکالی ندارد ولی وقتی حکمی را میخواهیم به یک جوان بدهیم از بنده سوال می‌کند این حلال است یا حرام فوری ما نمیتوانیم بگوییم که به صرف یک شباهت هایی بگوئیم این موسیقی حرام است پس بنابراین مورد بحث من از موارد غنا آن مورد یقینی است قدر متیقن است که امروزه هم در جامعه ما وجود دارد که اینها را باید بهش بپردازیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فضیلت های ماه رجب، شعبان و رمضان گفت: در این لحظات روحانی ماه مبارک رجب خودم را و همه شما مومنان را سفارش می کنم به تقوای الهی ماه مبارک رجب بهار سالکان الهی است همان گونه که در طول سال که ما فصلی را داریم به نام فروردین بهار طبیعت،طبیعت زنده میشود در میان سالکان الهی ماه هایی را داریم که بهار برایشان رجب و شعبان و رمضان بهار اهل سلوک الهی است انسانهایی که میخواهند خودشان را آماده کنند بعد از گذشت چندین ماه در ماه های مبارک رجب و شعبان و رمضان خودشان را مهیا می‌کنند برای قرب الهی این سه ماه یک فضیلت عجیبی خدا برایشان قرار داده است ماه مبارک رجب دالان ورود به ماه شعبان است شما اگر بخواهید به شعبان برسید از ماه رجب باید عبور کنید ماه شعبان دالانی است برای رسیدن به مرحله سوم ماه مبارک رمضان و این هر سه ماه دالان ورود به لیله القدر است.برای رسیدن به شب های قدر باید از مسیر رجب و شعبان و رمضان گذر کرد ماهایی که می خواهیم دعایی بکنیم برای درک شب های قدر این شب‌های قدر را باید از همین الان آماده باشیم یک دفعه سرزده وارد لیله القدر نشوید قرآن را روی سر بگیریم و بگوییم آمده ام بک یا الله و خدا میفرماید کجا بودید تا به حالا رجب کجا بودید شعبان کجا بودید ماه مبارک رمضان نوزده روز گذشت سرت را انداختی پایین قرآن را روی سر گرفته ای و میگویی بک یا الله کجا بودید تا به حالا؟ ماه مبارک رجب باید خودمان را آماده کنیم برای لیله القدر ماه مبارک رجب ماه آمادگی است ایامی در این ماه پر فضیلت وجود دارد اول ماه مبارک رجب لیله الرغائب پنجشنبه جمعه اول ماه که روز پنجشنبه روزه میگیریم سه روز ایام البیض رو داریم در نیمه ماه عزیزانی که میتوانند برنامه روزه خودشان را حداقل نه مثل حالا ما که دستمان نمیرسد مانند کسانی که تمام ماه رجب را روزه میگرفتند از سالکان حداقل اول و پنجشنبه اول ماه رجب که لیله الرغایب سه روز ایام البیض به ویژه ۲۷ رجب که فضیلتی برای روزه در بیست و هفتم ماه مبارک رجب هست که شما جایی پیدا نمی کنید ماه رجب ماه ذکر و استغفار است خودمان را آماده کنیم تصفیه کنیم به قول عرفا تعبیر دارند که اول باید انسان اول ای جان دفع شر موش کن بعد از آن در جمع گندم کوش کن ماه رجب ماهی است که باید در تصفیه‌خانه الهی قلبمان را از رذالت‌ ها پاک کنیم لذا شما دعاهای ماه رجب را وقتی نگاه می‌کنید عصاره این دعاها یک چیزی است استغفار و طلب بخشش از خدا پاکسازی وجود، تخلیه، تجلیه ،تحلیه.

 

امام جمعه محبوب بندرعباس در باب فضایل ماه رجب، شعبان و رمضان ادامه داد: این اصطلاحاتی که فقها و عرفا به کار می برد معنادار است ماه مبارک رجب را باید تخلیه کرد از رذائل وجود را پاک کرد شست و شو داد انسان باید در ماه مبارک رجب خودش را شست و شو بدهد از گناه با چه چیزی؟با استغفار لذا شما ذکر هایی که مستحب در ماه مبارک رجب زیاد به کار میبرند نگاه کنید میبینید اغلب به ذکر استغفار است و دعاهایش هم به همین شکل است پس از این مرحله باید بگذریم تا ماه شعبان و وارد مرحله دوم و در ماه مبارک رمضان وارد گام سوم بشویم امیدوارم ان شاءالله که در این ایام و این لیالی مبارک در این سه ماه عزیز مورد توجه مومنان قرار بگیرد و به هر مقداری که میتوانید ان شاء الله خودتان را آماده کنید سه مولود مبارک پشت سر گذاشتیم مولود مبارک امام باقر در اول رجب و مولود مبارک امام جواد نهم رجب و مولود مبارک امام امیرالمومنین علی بن ابیطالب در سیزدهم رجب این موالید بر همه ما و شما مبارک باشد ایام خاصی است معنادار هست بعضی هایشان بین مولودین مولود امام جواد و مولود امیرالمومنین علی علیه السلام سالکان الهی برای خودشان برنامه‌ریزی می‌کردند از این عید تا آن عید و ما نیز باید توجه کنیم مولود این ماه امیرالمومنین گمنام است و بنده باید عرض گمنام ترین سرباز گمنام تاریخ علی بن ابیطالب است نه دوست او را شناخت و نه دشمن.دشمنان از فرط دشمنی با علی(ع) دوستان هم از فرط دوستی با علی (ع)هیچ کدام نتوانستند امیرالمومنین علی(ع) را بشناسند لذا آن تعبیر که پیامبر اکرم(ص) درباره امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند یا علی جز تو و خدای تو کسی مرا نشناخت و جز من و خدای من کسی تو را نشناخت این شناخت عمیق است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن عرض تبریک به مناسبت رو مهندس توضیح داد: نکته دیگری که اشاره کنم به مناسبت روز مهندس خدمت همه ی عزیزانی که در کار ساختمان ورود کردن شما ببینید برادران عزیز بنده دو نکته را میخواهم متذکر بشوم خدمت همه مهندسان نظام مهندسی جامعه مهندسان عزیز استانمان یک نکته که تلاش کنید که هم در حوزه معماری سنت‌های ملی و مذهبی ما در متن این پیام دارد حرف میزند یک ساختمان را شما می‌بینید با یک معماری خاص این ساختمان با ما و شما حرف میزند یکی دیگر عرضم به حضورتان که ساختن این ساختمان‌ها و استحکام این ساختمان‌ها که ما امروز گاهی میرویم ۲۰۰۰ سال از قدمت آن ساختمان گذشته است ساختمان‌هایی که به عنوان ساختمان‌های میراث فرهنگی و تاریخی است بازدید می‌کنیم کیفی می‌کنیم اینجا تخت‌جمشید مربوط به ۲۰۰۰سال پیش. آنجا در سوریه در همین منطقه پالمیرا وقتی بنده مسافرتی داشتم به آنجا ساختمان‌های باقیمانده از دوران قبل از اسلام امپراتوری روم شرقی بیزانس هنگامی که میبینیم این ساختمان ها هنوز با آن معماری مستحکم که واقعاً گاهی این نگاه میکند آدم باید ساختمان با آدم حرف میزند پیام‌ میدهد خوب یک وقت خدایی نکرده الان زمان بگذرد آیندگان از دوره ما ساختمان‌های مستحکمی که بطور ماندگار باشد نداشته باشیم.این خیلی زیبنده حوزه علم و دانش مهندسی ما در این مرحله که در جامعه رشد کرده نیست لذا باید کاری نکنیم ساختمان‌ها و ۱۵ سال ۲۰ سال عمر مفید باشد بعد از بین برود به فرمایش رسول خدا وقتی کاری را می خواهیم انجام بدهیم مدقن و محکم انجام بدهیم این روایت .روایت مربوط به استاندارد است که مطابق با معیارها مطالباتی ماندگار بشود ساختمانی را بسازید که دو هزار سال بعد به ساختمان وقتی می‌بینند به شما سازندگانش آفرین بگویند. تشکر می کنم از عزیزان در نظام مهندسی و خدا قوت میگویم به آن ها ان شاءالله در این شرایط سختی که مردم به لحاظ مسکن دارند کمک بدهند همه دست به دست هم بدهند و این بزرگترین مشکل جامعه اسلامی حل بشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده در ادامه افزود:امیرالمومنین علی(ع) گزارش می‌دادند به مردم کوفه میفرمودند مردم کوفه من در این دوران کوتاه حکومتم سه کار را برای شما انجام دادم کوفه پایتخت جهان اسلام بود
۱ - در شهر کوفه کسی نیست که سرپناهی نداشته باشد خانه نداشته باشد ۲ - امروز شما مردم کوفه از آب شرب سالم برخوردارید معلوم می شود که حضرت علی(ع) کارهایی را در بحث فرات انجام داده بودند برای رساندن آب سالم به مردم از طریق کانال کشی بر اساس شرایط آن زمان انجام دادند و شما آب سالم دارید مصرف می‌کنید ۳ - همه شما دارید از نان گندم استفاده می کنید آن زمان نان جو بود برای مردم وقتی حضرت میخواهد سطح بالاتری از رفاه را برای مردم بازگو کند میگوید امروز شما مردم کوفه همه از نان گندم دارید استفاده می‌کنید نان مسکن آب ضروریات یک دولت اسلامی است که امیرالمومنین علی(ع) به مردم کوفه با افتخار می گوید این مشکل شما را حل کردم امروز هم یکی از مشکلات جامعه ما مسکن است که همه باید کمک کنند بخش های خصوصی و دولت به کمک کنند و مردم خودشان هم همینطور تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار دهند زمین به ویژه یکی از مشکلاتی که بنده انتقاد کرده ام بارها و بارها در این استان و جاهای مختلفی که رفتن در واگذاری زمین اگر کوتاهی کنیم به مردم در بحث مسکن مردم خودسرانه می آیند دست به ساخت و ساز میزنند آن موقع ما میگوییم چه کار کنیم نه معیارهای شهرسازی و ضوابط خود مسکن را رعایت می‌کنند بعد از ۲۰ سال میرویم سراغشان می گوییم غیرمجاز ساخته شده تخریب کنید.وقتی ما زمینه را آماده کنیم برای واگذاری مسکن این مشکل هم حل خواهد شد

 

امام جمعه بندرعباس در پایان صحبت هایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارزیابی کارنامه انقلاب اسلامی و نقش مدیران نقلابی و جهادی خاطر نشان کردند:آخرین نکته عرضم فرمایشات نورانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که اشاره ای داشته باشم درباره چند مسئله در ارزیابی کارنامه انقلاب اسلامی،حضرت آقا وقتی کارنامه را ارزیابی میکنند واقع بینانه هم در بیانیه گام دوم و هم در فرمایشات اخیر ایشان نقایص و کمبودهایی وجود دارد و این نقایص و کمبودها را حضرت آقا ریشه یابی میکند دلیل عقب‌ماندگی‌های ما در این چهل سال انقلاب این است که روحیه روح انقلابی در کار نبوده است همانطور که انتظار میرود اگر مدیریت یک مدیریت انقلابی و جهادی باشد دغدغه های انقلاب را داشته باشدوتمرکز بر انتخاب نیروهای کارآمد باشد این تاثیر خودش را میگذارد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) میفرمایند: ریشه کمبودها و نقایص کار در این چهل ساله انقلاب هر جا یک نقصی را داریم مدیران انقلابی حضور نداشته اند مدیران انقلابی زمینه را برای یک فعالیت جهادی جهادگونه (شب و روز) نداشته باشند فراهم می کنند و این مسئله مسئله مهمی است و موتور محرکه گام دوم انقلاب اسلامی ما انقلابی بودن است و بس اگر ما در گام دوم انقلاب رفتیم به سمت مدیران انقلابی مدیران قوی ،کارآمد، مومن قطعا بدانید که نتایج گام دوم ما متفاوت خواهد بود این یک تذکر بسیار هوشمندانه ای است که رهبر عزیز انقلاب در آسیب شناسی و کالبد شکافی مشکلات جامعه امروز ما اشاره فرمودند‌انقلاب تمام نشده است انقلاب استمرار دارد لحظه به لحظه باید روح انقلابی در جامعه ما دمیده شود و امیدوارم ان شاءالله که خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق بده تا با شناخت درست و شناخت دقیق بتوانیم آنچه که وظیفه مردم است به وظیفه خود عمل کنند آنچه که مربوط به مسئولین با همان روح انقلابی این کارها را دنبال کنند که ان شاءالله این نقائصی هم که در چهل سال انقلاب اسلامی وجود دارد را برطرف کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار