مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:
تابناک-مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز تعامل بیشتر بین مبلغان استان در زمینه ارتباط و وحدت بین شیعیان و اهل سنت در مناطق مختلف ضروری است.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 20 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز، اول اسفندماه، در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان، با تأکید بر ضرورت نگاه علمی و کاربردی به مسئله وحدت، اظهار کرد: امروز نیاز ما به وحدت بسیار جدی است و باید برای ارائه اسلام ناب به جامعه و جهان، الگوهای رفتاری پیامبر گران‌قدر اسلام(ص) در زمینه مدیریت وحدت امت اسلامی را اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: همه ما اعم از مدیران تبلیغات اسلامی، نیروهای فرهنگی و تبلیغی اهل شیعه و سنت، باید علیه توطئه‌های دشمنان اسلام در یک جبهه باشیم. در این میان همراهی و وحدت مردم برای خنثی کردن این توطئه‌ها، بسیار ضروری است.
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نگاه ما باید به اشتراک‌های فراوان میان مذاهب مختلف اسلامی باشد چراکه امروز دشمن به دنبال پررنگ کردن اختلافات مسلمین و ایجاد تفرقه میان آنان است. وحدت بین اهل سنت و شیعه، بزرگ‌ترین ترس دشمنان اسلام است و تنها راه پیروزی و اثبات حقانیت ما در برابر آنان وحدت است.

سیفایی اظهار کرد: مبلغان هرمزگان در منطقه‌ای هستند که ظرفیت امت اسلامی در آن پررنگ‌تر است و فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری در آن وجود دارد و غفلت از این فرصت‌ها و تهدیدها باعث می‌شود، برنامه‌هایی که به این استان ابلاغ می‌شود با واقعیت آنچه هم‌سنگران ما در میدان با آن مواجه هستند، مطابقت نداشته باشد. از این رو امروز تعامل بیشتر بین مبلغین استان در زمینه ارتباط و وحدت بین شیعیان و اهل سنت در مناطق مختلف ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این نشست، بیان کرد: باید از ۴۰ سال تجربه خود به‌ویژه در حوزه تبلیغی استفاده کنیم و در گام دوم انقلاب با انرژی مضاعف و طرح و برنامه مناسب و درک اقتضائات و شرایط زمان و نیازها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید نگاه جدیدی به محتوای تبلیغ داشته باشیم، روش‌های تبلیغی کارآمد و ناکارآمد را از هم تمییز دهیم و تبلیغ چهره به چهره در دستور کارمان قرار بگیرد. در گام دوم انقلاب باید با نشاط، پویایی و برنامه‌ریزی مدون حرکت کنیم تا به اهداف تعیین شده توسط مقام معظم رهبری که از مطالبات جدی ایشان است، دست یابیم.

یادآور می‌شود؛ امامان جماعت و مدیران پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق آسیب‌پذیر استان نیز در این جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص وضعیت محل فعالیت تبلیغی خود پرداختند.

انتهای پیام/ز419

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار