تابناک-رئیس تبلیغات اسلامی قشم، گفت: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از رذایل و پلشتی هایی است که از رمضان گذشته تاکنون در قلب و دل انسان جای گرفته است.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 20 February 2021

حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب ماه ورود به عرصه رسیدن به اوج لیل القدر است و در روایات داریم اگر کسی بخواهد لیله القدر ماه مبارک رمضان را درک کند باید ماه رجب و ماه شعبان را به‌عنوان دو مقدمه لازم خوب طی کند.

وی افزود: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از رذایل و پلشتی هایی است که از رمضان گذشته تاکنون در قلب و دل انسان جای گرفته است و این یک ماه بسیار مهمی است در ایجاد شتاب و توجه به درگاه الهی.

به گفته رئیس تبلیغات اسلامی قشم، در این ماه بسیار به روزه داری توصیه شده است و انسان ها باید به درگاه خداوند متعال استغفار کنند و خود را از رذایل و گناهان سبک نماید تا بتواند با توشه بیشتری به جلو قدم بردارد.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: ماه رجب در تقویم اسلامی ماه ویژه‌ای است؛ همین بس که اساس اسلام در ماه رجب پی ریخته شد؛ چرا که رسول اکرم (ص) در این ماه به نبوّت مبعوث شد و رسالت الهی خویش را آغاز نمود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، رجب یکی از چهار ماه حرام است و مناسبت‌های مذهبی پر فضیلتی مثل تولّد و شهادت چندتن از امامان علیهم‌السّلام، ایّام بیض و لیلة الرغائب را در خود دارد.

انتهای پیام/ز422

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار