استاندار هرمزگان در یازدهمین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان خبر داد؛
تابناک-استاندار هرمزگان با اشاره به کاهش 100درصدی وقوع سرقت های کلان و مسلحانه و انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، اظهار داشت: 91 طرح در راستای مهار سرقت طی 10ماه نخست سال جاری اجرا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 46 درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۴۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶ 22 February 2021

 


به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، جلسه مشترک قرارگاه عملیاتی مقابله با سرقت و یازدهمین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان به ریاست دکتر همتی استاندار هرمزگان و با حضور دکتر رئوفی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان، سرتیپ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان، مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری، نماینده اداره کل اطلاعات، فرماندار بندرعباس، دادستان بندرعباس و مدیران برخی از دستگاه های اجرایی برگزار شد.

دکتر همتی استاندار هرمزگان در این نشست ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه بیشترین آمار سرقت متعلق به شهرستان های بندرعباس و میناب است، از کشف 95درصد کل جرائم سرقت در سطح استان طی 10ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مهاجر پذیربودن، استقرار مراکز اداری و تجاری بزرگ، وجود معتادان متجاهر و ... از جمله دلایلی است که زمینه را برای سرقت در سطح شهر بندرعباس بیشتر از سایر مناطق استان فراهم کرده است.

وی افزود: کشف سرقت در 10ماه نخست سال جاری در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته با رشد 21درصدی همراه بوده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به کاهش 100درصدی وقوع سرقت های کلان و مسلحانه و انجام اقدامات مؤثر پیشگیرانه توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، اظهار داشت: 91طرح در راستای مهار سرقت طی 10ماه نخست سال جاری اجرا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 46درصدی همراه بوده است.

رییس شورای تأمین استان هرمزگان گفت: به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرم سرقت، گشت وِیژه مقابله با سرقت، گشت های انتظامی محله محور و 15کارگروه ویژه در سطح شهر بندرعباس فعال هستند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: 150قرارگاه فرعی تخصصی در سطح استان و در مناطق مختلف برای مقابله با سرقت تشکیل شده است و با مجموعه اقداماتی که در سطج استان انجام شده، منجر به کشف بیش از 113میلیارد تومان عین اموال مسروقه شد.

وی با اشاره به اینکه عمده سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد، تأکید کرد: تا پایان سال جاری ظرفیت اسکان بیش از 400نفر در کمپ نگهداری معتادان متجاهر در ایسین بندرعباس فراهم می شود و امیدواریم با حمایت دستگاه قضایی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان مستقر در این مرکز، افراد بهبود یافته پس از کسب آموزش های لازم فنی بتوانند وارد بازار کار شوند.

دکتر همتی، مشاركت خانواده ها در بهبودي افراد معتاد را بسیار موثر دانست و گفت: بخش محدودی ازبيماری اعتباد مربوط به مصرف مواد مخدر است اما بخش اعظم این بيماري نياز روانی فرد بيمار است که خانواده ها باید با فراهم کردن این آرامش روانی، زمینه رهایی افراد از بلای خانمان سوز اعتیاد را فراهم کنند.

استاندار هرمزگان همچنین در این نشست، یکی از محورهای مهم کاری فرمانداران را تشکیل کارگروه مقابله با سرقت در شهرستان ها عنوان کرد و افزود: هر یک از دستگاه ها باید وظیفه معین خود را برابر مصوبه شورای امنیت کشور به طور کامل اجرایی کند و هر دستگاهی وظایفش را انجام ندهد، مطابق قانون پیگیری لازم انجام و با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

*لزوم افزایش آگاهی مردم با همکاری صدا و سیما و رسانه ها*

سرتیپ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این نشست، با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت فرمانداران، دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور کاهش وقوع جرم، اظهار داشت: نقش صدا و سیما، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعت، در آگاهی سازی مردم بسیار مهم است و باید از طریق تریبون های مختلف این آموزش ها به مردم ارائه شود.

وی همچنین پیشنهادها و درخواست های مجموعه انتظامی استان را در خصوص اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سرقت ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

برخورد شدید قضایی با سارقان کلان و سارقان به عنف

علیرضا صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در نشست امروز ضمن قدردانی از "اقدامات ارزنده و شایسته نیروی انتظامی در خصوص مقابله با جرائم به‌ویژه سرقت"، اظهار داشت: وضعیت استان طبق گزارشات دریافتی بسیار امیدوار کننده است و اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری، مقابله و کشف جرائم در استان انجام شده است.

وی با اشاره به نزدیکی به ایام پایانی سال، افزایش ترددها و افزایش خانه های خالی از سکنه در مناطق شهری به دلیل آغاز سال جدید، از احتمال افزایش اقدام به سرقت توسط معتادان متجاهر در سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: باید طی یک هفته معتادان متجاهر جمع آوری شوند و دستگاه قضایی اقدامات حمایتی و پشتیبانی لازم را به منظور ساماندهی این افراد در اماکن نگهداری معتادان انجام خواهد داد.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین از آمادگی این دستگاه به منظور بکارگیری افراد معتاد در مراکز گلخانه ای به منظور تأمین معیشت این افراد و خانواده های آنان خبر داد و گفت: این اقدام هم در تأمین درآمد خانواده های آنان مؤثر است و هم از وقوع بزه وجرم هایی مانند سرقت پیشگیری می کند.

صالحی با بیان اینکه سیاست کلان دستگاه قضایی در برخورد با تکرار سرقت، سرقت های کلان، مسلحانه و سرقت به عنف، سیاست مسامحه نیست، تأکید کرد: پرونده های مربوط به سرقت در شعبه ویژه بررسی می شود و در صورت وقوع هر یک از این جرم ها، شدیدترین برخورد قضایی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ز448

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار