تابناک-نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت گاز استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان و آقای مهندس فواد حمزوی مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان و اعضای شورا آن اداره برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 23 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک، مهندس حمزوی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آن اداره شرحی از فعالیت‌های آن شورا را ارائه نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن کریمی ضمن تشکر و قدر دانی وسپاس فروان از مدیر عامل  محترم شرکت گاز استان هرمزگان و  اعضاء شورا، باتوجه به اقدامات صورت گرفته نشان دهنده این است که معروفات در این شرکت زنده وپویا است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اظهار داشت:در رابطه با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بخواهیم مطلبی که موثر  باشد بیان کنیم بر میگردیم به آیات و روایات، امیرالمؤمنین علیه السلام درنهج البلاغه میفرمایند، همه‌ی اعمال خوب حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره ایست در برابر دریا. در ادامه در حدیث دیگری از امام کاظم علیه السلام میفرمایید: باید امر به معروف و نهى از منکر کنید، و گر نه نابکاران شما، زمام کارهایتان را به دست مى گیرند، آنگاه نیکانتان دعا کنند، ولى دعایشان مستجاب نشود.

 دکتر کریمی بیان داشت:در بسیاری از کشور‌ها خارجی اگر یک شهروند کار غیر قانونی انجام دهد  مثلا از چراغ قرمز گذر کند.   عامه مردم بی عتنا نمی‌مانند به او متعرض می‌شوند، مشکل کشور ما این است که تا کلمه امر به معروف و نهی از منکر به زبان می‌آید فقط مبحث پوشش به ذهن می‌رسد، با این‌که تمام موارد رعایت نکردن قانون و حقوق یکدیگر مصادیقی برای امر به معروف و نهی از منکر است.


دکتر کریمی افزود:اگر قرار باشد که نظارت را فقط به یک نهاد خاصی واگذار کنیم، نتیجه ندارد مردم به‌عنوان وظیفه اجتماعی، بایدنظارت عمومی را انجام دهند،  اگر نظارت همگانی در جامعه صورت بگیرد، نتیجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کریمی خاطرنشان کرد: اگر نظارت همگانی باشد و همه مردم به‌طور قانونی بتوانند جلوی هر بی‌قانونی را بگیرند، جلوی فساد گرفته می‌شود. امر به معروف و نهی از منکر بر همین اساس است که همه نسبت به جامعه احساس مسئولیت کنند،  امر به معروف در سطح جامعه یعنی تذکر دادن به هر کار اشتباهی.

حجت السلام والمسلمین کریمی عنوان کرد: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر صحیح فرهنگ‌سازی نشده است. تکلیف ما  این است که دیدمان را در خصوص به این موضوع مثبت کنیم و این نگاه را در جامعه اشاعه دهیم.  
 
کریمی خاطر نشان کرد:همه دنیا بر این اصل که مردم باید مسئولیت‌پذیر باشند و همدیگر را در مقابل ناهنجاری‌ها به نوعی نهی کنند، تأکید دارند و این اصل را پذیرفته‌اند

در ادامه مهندس حمزوی مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم خدمت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان داشت: اگر برای اصلاح موضوعی، عزت نفس  فرد را خورد نماییم امر به معروف و نهی از منکر جواب نمی‌دهد، لذات لازم است با کمال احترام به شخصیت افراد، تنها در خصوص اشکال موردی که مشاهده می‌شود تذکر داده شود تا اصلاح لازم صورت بگیرد.  

مهندس حمزوی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کنار هم و با هم معنی پیدا می‌کند و لازم است به شیوه‌ای انجام شود که اشتیاق اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد بتوان با افزایش  همکاری‌های دوسویه در این سمت بهتر و مقبول اقدام کرد.

در پایان این نشست اعضای شورای امر به معروف ونهی ازمنکر شرکت گاز استان هرمزگان معارفه واحکام آن‌ها تحویل گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار