تابناک-دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان گفت: تنها روزنه دور زدن تحریم‌های آمریکا همین نپذیرفتن FATF و CFT است، اگر ما FATF و CFT را بپذیریم خودزنی کرده‌ایم، لذا باید روزنه‌هایی که می‌توانیم به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزنیم، حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 01 March 2021

علیرضا صالحی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک در بندرعباس، اظهار داشت: کشورهای غربی خود بارها گفته‌اند که اگر ایران FATF را هم بپذیرد هیچ تغییری در وضعیت آن پیش نخواهد آمد وتحریم‌های بانکی ملغی نخواهد شد.


وی افزود: عده‌ای در داخل کشور، فعالان اقتصادی را می‌ترسانند و می‌گویند که هزینه تراکنش‌های بانکی در صورت نپیوستن به FATF، افزایش می‌یابد که این موضوع دروغ است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه جامع هرمزگان تصریح کرد: جریانی که مشکلات کشور را به FATF گره زده همان جریانی است که مشکلات کشور را به برجام گره زده بود و می‌گفت اگر برجام تصویب نشود، روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها شکل نمی‌گیرد.

علیرضا صالحی اذعان داشت: رئیس وقت بانک مرکزی شخصاً اعلام کرد که هیچ بهبود و گشایشی حاصل نشده است و سوئیفت برای ایران مثل گذشته بسته است، بنابراین FATF یک بهانه است و اگر تصویب شود به تعبیر مقام معظم رهبری، غربی‌ها بهانه دیگری خواهند گرفت.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هرمزگان، ایراد داشت: تنها روزنه دور زدن تحریم‌های آمریکا همین نپذیرفتن FATF و CFT است، اگر ما FATF و CFT را بپذیریم خودزنی کرده‌ایم، لذا باید روزنه‌هایی که می‌توانیم به‌واسطه آن تحریم‌ها را دور بزنیم، حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: اگر FATF را مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کند و ما به آن بپیوندیم نه تنها گره‌ای از کشور باز نمی‌کند بلکه گره‌های دیگری را به مشکلات تحریمی کشور اضافه می‌کند.

انتهای پیام/ص 14

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار