تابناک-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف و برنامه های دولت موثر بوده اند و این سازمان ها می توانند نقش ویژه ای در زمان حوادث غیر مترقبه نیز داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 01 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مهرداد حسن زاده در جلسه هم اندیشی با نمایندگان تشکل های مردم اظهار کرد: مشارکت های مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد و در چارچوب موضوعاتی از قبیل مباحث اجتماعی، امور خیریه، امور بشر دوستانه، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، امور زنان، آسیب دیدگان اجتماعی و محیط زیستی در استان هرمزگان قابل تقدیر است.

وی افزود: سازمانهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف و برنامه های دولت موثر بوده اند و این سازمان ها می توانند نقش ویژه ای در زمان حوادث غیر مترقبه نیز داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: پاسخ موثر در زمان اولیه وقوع بحران حائز اهمیت می باشد که استفاده از ظرفیت جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد باعث افزایش توان امدادی در مقابله با بحران می باشد و هدف از برگزاری این جلسه را تعامل بیشتر تشکل های مردم نهاد استان و نحوه بکارگیری آنها در زمان بحران بیان نمود.

حسن زاده بیان کرد: تشکل ها مردم نهاد به عنوان یکی از بازوهای های مهم درامر مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، مقابله، آمادگی و بازتوانی به شمار می آید و از این ظرفیت با برنامه ریزی و آموزش های لازم برای کمک به افراد خسارات دیده استفاده خواهیم نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: تشكیل بانك اطلاعاتی از تشكل های توانمند استان، آموزش مناسب برای تشكل ها، در گیر نمودن تشكل ها در بحث آموزش و تشكیل كمیته های زیر مجموعه كار گروه و فعال نمودن آنها در زمینه همراهی و تعامل در چرخه مدیریت بحران از برنامه های آتی این اداره کل می باشد که با تصویب آیین نامه ساماندهی تشکل های مردم نهاد سازمان مدیریت بحران کشور این امر در استان محقق می گردد .

انتهای خبر/ز532

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار