تابناک-معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی باغی بیش از ۲۳ هزار هکتار و اراضی زراعی نیز به همین مقدار است، گفت: سالانه ۱۱۳۰۸۷۵ تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان برداشت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 03 March 2021

سالانه بیش از ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی در میناب برداشت می‌شود/ صدور پروانه تاسیس ۵۰ گلخانه

به گزارش خبرنگار تابناک ،مجید سلحشور اظهار داشت: گلخانه های سبزی و صیفی در شهرستان میناب پیش از سال ۹۷ تنها ۱/۲ هکتار از اراضی را در برگرفته بودند و ۹۸ تن محصول از این گلخانه ها برداشت می‌شد.

وی افزود: از سال ۹۷ تا کنون این آمار به ۵۲ هکتار با تولید ۳۴۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی باغی بیش از ۲۳ هزار هکتار و اراضی زراعی نیز به همین مقدار است، گفت: سالانه ۱۱۳۰۸۷۵ تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان برداشت می‌شود.

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۵۰ پروانه تاسیس گلخانه با سطح ۱۷۱ هکتار صادر شده، ۱۰ پروانه با سطح ۲۹۰۱ هکتار در حال صدور و ۵ پروژه گلخانه با سطح ۱۷۰۷ هکتار در حال ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: ۲۷ گلخانه با سطح ۵۲ هکتار نیز به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت هستند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب ایراد داشت: ۱۳ پروژه گلخانه جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۷۷۵۳۸۸ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده اند که تنها ۱۵ درصد از آن محقق شده است.

مجید سلحشور در پایان عنوان داشت: ۱۱ واحد گلخانه ای در بخش توکهور، ۲ واحد در بخش سندرک، ۱ واحد در بخش بندزرک و ۱۳ واحد در بخش مرکزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای خبر /ص16

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار