تابناک-زنجیره های بزرگ انسانی برای دریافت مرغ را در سطح شهر بندرعباس شاهد هستیم و مسئولان در این زمینه به خواب عمیق فرو رفته اند.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 03 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،ملت ها برای بقای جامعه انسانی خود همیشه در تلاش بوده اند، علاوه بر تلاش های زیاد در حوزه های ، نظامی، دیپلماتیک و ... مهم ترین آن را می توان تلاش موثر در حوزه اقتصاد و تامین کالای اساسی عنوان کرد.

تلاش در حوزه اقتصاد و تامین کالای اساسی برای پویایی هر جامعه ای از اولویت های اصلی به شمار می آید، کشوری که در فقر اقتصادی به سر می برد قطعا مردمانش نیز از وضعیت معیشتی مناسبی برخودار نخواهند بود.
شاید با خود بگوییم وضعیت معیشتی چه ربطی به اقتصاد دارد که در اینجا باید گفت؛ هنگامی که اوضاع اقتصادی خوب باشد مردم نیز می توانند از این اوضاع خوب در راستای تامین مایحتاج ضروری شان گامی موثر بردارند.

علاوه بر شاخص مثبت اقتصادی در یک جامعه موفق به ثبات بازار در آن جامعه نیز باید توجه داشت تا شاهد هرج و مرج نباشیم.

سوداگران اقتصاد در کمین مردم

امروزه سوداگران اقتصادی به دنبال ورود آسیب جدی به بازار و اقتصاد هستند و خود را به هر دری می زنند تا بتوانند به صورت ریشه ای مردم را کلافه کنند.

در این زمینه نیز می توان به تورم های شدید اجناس در بازار و کم یاب شدن برخی از ارقام کالاهای اساسی نظیر روغن و جدید ترین آن پر کشیدن مرغ از سبد غذایی مردم اشاره کرد.

خبرنگار میدانی تابناک با توجه به موضوع داغ روزهای اخیر که کمبود مرغ در بازار می باشد، سری به مغازه های مرغ فروشی در سطح شهر بندرعباس زده است.

عرضه و تقاضا هم خوانی ندارد

یکی از کاسبان صنف مرغ فروشی در شهر بندرعباس علت هایی را در رابطه با کمبود و گرانی مرغ در این شهرستان عنوان کرد که از نظر ایشان عدم کشتار مورد نیاز روزانه از مهم ترین آن است.

وی با اشاره به اینکه نیاز اگر به اندازه نیاز روزانه مردم کشتار صورت گیرد شاهد صف های طولانی مردم نخواهیم بود؛ گفت: متاسفانه تا کنون اقدامی جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

عمل در حرف مسئولان نیست

یکی از شهرندان بندرعباسی نیز در این رابطه با گلایه از حرف های بی عمل مسئولان در خصوص کاهش مرغ در سطح شهرستان بندرعباس گفت: این حق مردم نیست که در شرایط سخت کرونایی که موج جدیدی را به همراه دارد مردم در صف های طولانی چشم انتظار بایستند تا شاید مرغ را به خانه هایشان ببرند.

ران و سینه مرغ به صورت بسته بندی عرضه می شود

یکی دیگر از شهروندان حاضر در صف طولانی مرغ در سطح شهر بندرعباس با بیان اینکه در هفته های اخیر مرغ به صورت کامل به چشم هم ندیده ایم عنوان کرد: در اکثر فروشگاه ها و مرغ فروشی ها اجزای مرغ شامل ران و سینه آن هم به صورت بسته بندی و با قیمتی خیلی بالا به فروش می رسد.

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: دلیل اینکه مرغ را قطعه کرده و بسته بندی می کنند را می توان سود بیشتر برای تولید کنندگان یا فروشندگان دانست.

عرضه مرغ در یک ساعت تمام می شود

شهروندی دیگر نیز در این رابطه به خبرنگار دریای اندیشه گفت: برای خرید مرغ علاه بر اینکه در صف طولانی ماند باید سحر خیز باشید چرا که اگر بین ساعت 7 الی 8 صبح در محل عرضه حاضر نشوید مرغ از دستتان پریده است.

این شهروند با انتقاد از عملکرد ستاد تنظیم بازار استان در حل مساله کمبود مرغ و نرخ بالای این کالای اساسی در شهر بندرعباس تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه نظارت درستی در خصوص گرانی مرغ وجود ندارد و دیواری کوتاه تر از مردم نیز پیدا نکرده اند.

وی همچنین خواستار ورود دستاه قضا به این مساله شد و خارطرنشان کرد: هر روز در این جامعه مردم باید با کمبود هایی نظیر روغن و مرغ و فردا شاهد کمبود اقلامی دیگر شوند و لازم است دستگاه قضایی نیز در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شود.

وضعیت نظارت بر قیمت و توزیع کالاها در هرمزگان قابل قبول نیست/ چرا مرغ کمیاب شده و ماهی بشدت گران است؟

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بی تدبیری و سوء مدیریت در قیمت گذاری و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در صورت ادامه این روند بر علیه مدیران متخلف اعلام جرم خواهد شد.

جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور اعضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری این نشست ، ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی هرچه زودتر به وضعیت توزیع کالاهای اساسی خاطر نشان کرد : نحوه نظارت بر قیمت گذاری و توزیع اقلام مورد نیاز مردم به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه افزود: طی روزهای اخیر به منظور رصد بازار مرغ به مغازه‌های مختلف در سطح شهر بندرعباس سر زدم و متأسفانه مشاهده نمودم که یا گوشت مرغ در مغازه موجود نبود و یا در صورت وجود نیز فروشندگان، ران و سینه مرغ را به صورت تفکیک شده، آن هم با قیمت بالاتر و گزاف عرضه می‌کردند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: قصور و بی‌مسئولتی برخی از مدیران در انجام وظایف و تکالیف قانونی و همچنین ترک فعل ها و بی توجهی به امر نظارت موجب نارضایتی مردم شده است و در صورت ادامه این مشکلات قطعاً بر علیه مدیران متخلف اعلام جرم خواهد شد.

صالحی با طرح این پرسش که «چرا قیمت ماهی و آبزیان در شهر بندرعباس که از منابع عظیم دریایی برخوردار است باید بیشتر از مناطق و استان های همجوار باشد؟» خاطرنشان ساخت: این امر نیاز به مدیریت، ساماندهی و نرخ گذاری دارد که باید فوراً انجام شود.

وی تأکید کرد: به رؤسای دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های استان ابلاغ شده است به منظور تنظیم بازار و کنترل تورم، شخصاً در تیم های بازرسی حضور داشته باشند و روند توزیع و قیمت گذاری را با دقت رصد و مدیریت نمایند.

گفتنی است، در ادامه این نشست در خصوص ارائه راهکارهای قانونی برای حل مشکلات ۱۲۰ نفر از اعضای شش شرکت تعاونی روستایی شهرستان جاسک، تصمیم‌گیری شد.

همچنین حاضرین جهت رفع مشکلات دو شرکت سند پلاست و همت نشینان ساحل جنوب به تبادل نظر پرداختند و در این خصوص توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستورات لازم صادر شد.

خبرنگار تابناک نوشت: با این حال آشفتگی بازار مرغ در شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان به نفع مردم نخواهد بود و مردم خوب این استان چشم انتظار تحقق وعده مسئولان خواهند ماند تا گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

این گشایش به دلیل اینکه در زمینه معیشت مردم است، قطعا از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود و ان شاالله پس از حل اساسی این مشکل دیگر شاهد گرانی یا کمبود کالای اساسی در این جامعه نباشیم.

انتهای خبر/ع2

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار