تابناک-معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان، از فعالیت بیش از ۱۸ مرکز افق در بقاع متبرکه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی آزادی اظهار داشت: مراکز افق با هدف ارتقاء عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص در استان راه اندازی شده است

وی افزود: از دیگر دلایل تاسیس این مراکز استفاده بهینه از ظرفیت های موجود اعم از بقاع متبرکه و موقوفات عام است که در نهایت در قالب افزایش ارایه خدمات اجتماعی در جامعه قرار گرفته .

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان داشت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی ، فرهنگی و قرآنی امام زادگان مدنظر و اولویت است.

حجت الاسلام آزادی گفت: در حوزه فرهنگی نیز از ابتدای سال تاکنون، مبلغان ما در فضای مجازی اقدامات شایسته‌ای در راستای خدمت‌رسانی به مردم در بیش از ۳۰ کانال مذهبی به نام امامزادگان استان، ارائه داده‌اند. اگرچه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرد اما برنامه‌های ما با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در بقاع متبرکه به قوت خود باقی ماند و البته عمده فعالیت‌مان به بستر فضای مجازی منتقل شد.

وی ادامه داد: همچنین امسال، اجرای بخش ادبی جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری برای نخستین بار به استان هرمزگان واگذار شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ در رشته‌های شعر نو و کلاسیک، داستان کوتاه، قطعه ادبی و دل‌نوشته به آدرس دبیرخانه بخش ادبی جشنواره واقع در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس ارسال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان، با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ مرکز جدید افق در سال جاری در امامزادگان استان هرمزگان گفت: ایجاد اشتغال ،توجه به ایتام، مصون‌سازی جامعه از طلاق، تلاش برای تسهیل ازدواج آسان، دارو و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده‌ای آنان، راه‌اندازی اکیپ بهداشتی و خدماتی امام‌زاده برای مجاوران و... را از جمله اقدامات با محوریت نهاد وقف و بقاع متبرکه «مراکز افق» دانست.

وی با بیان اینکه این مراکز در شهرستانهای بندرعباس، رودان، میناب، حاجی آباد، قشم وجود دارند گفت: در سال جاری فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام شد که در حوزه اجتماعی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی که در پی آن گریبان‌گیر مردم استان شد، بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی و ۱۶۰ هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان توزیع گردید.

انتهای پیام/ز 612

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار