تابناک-نشست هم‌اندیشی، پایش و توانمندسازی بانوان فعال در نهضت پیشرفت استان هرمزگان در بندرعباس.
کد خبر: ۹۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 06 March 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست هم‌اندیشی، پایش و توانمندسازی بانوان فعال در نهضت پیشرفت استان هرمزگان، اظهار کرد: امیدوارم هرمزگان یکی از استان‌های پایلوت ما برای پیگیری طرح نهضت پیشرفت بانوان باشد. ما از امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یاد گرفتیم که زنان رهبران این نهضت هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جایی فرموده‌اند: «اگر این زنان نبودند این انقلاب پیروز نمی‌شد یا بدین گونه معجزه‌آسا پیروز نمی‌شد». ما در طرح «نهضت پیشرفت بانوان» به دنبال اثبات ظرفیت بانوان در حل مسائل کشور هستیم. به فرموده حضرت آقا، اگر بخواهیم همه مقاصد و آمال ملت ایران را در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه، پیشرفت است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما در این نهضت به دنبال حل مسئله کلیدی انفعال زنان مذهبی و در قدم بعدی، انفعال زنان عامه ایرانی هستیم. ریشه این انفعال، مسئولیت زدایی از مردم و اختلال در عقلانیت نخبگان و مدیران کشور است. حل مسئله انفعال، منجر به حل بسیاری از مسائل کشور خواهد شد.

سعیدی‌نژاد یادآور شد: ما ظرفیت‌های محدود و مسائل متعددی داریم و ناچار به انتخاب هستیم و باید انتخاب کنیم که کدام مسئله، مسئله راهبردی ماست و در حل همان مسائل راهبردی، نیاز به یک نقشه کلان از وضعیت آن مسئله و دیدن ظرفیت‌های مهم در حل آن داریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن ۹۷ بحث پیشرفت را خیلی جدی مطرح و حدود ۵ ماه بعد در خرداد ۹۸ بحثی را تحت عنوان شکل‌دهی جریان حلقه‌های میانی، عنوان کردند. شکل‌دهی جریان حلقه‌های میانی، نظریه مقام معظم رهبری برای شکل‌دهی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفته بود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت‌های متعددی در استان‌های مختلف برای حل مسائل کشور داریم. متأسفانه هسته‌های آتش به اختیار که با گفتمانی که مقام معظم رهبری ایجاد کردند، شکل گرفتند، هنوز نتوانسته‌اند حل مسئله کنند. هرچند توانسته‌اند در قشر مذهبی تأثیراتی داشته باشند.

سعیدی‌نژاد افزود: اگر بخواهیم الگوها در مقیاس ملی توسعه پیدا کند، باید با شکل‌دهی حلقه‌های میانی، جریان فعالان فرهنگی، اجتماعی و تربیتی کل کشور را هم‌افزا کنیم. حلقه میانی به فکر حل مسئله در بعد ملی است و خود را یک بازیگر نمی‌داند و به فکر جمع‌کردن مجموع ظرفیت‌ها و ایجاد زیرساخت، برای هم‌افزایی ظرفیت‌هاست.

وی ادامه داد: هدف ما این است که مقدمات شکل‌گیری حلقه میانی و نهضت پیشرفت بانوان و لوازم آن را آماده کرده و نقش استان هرمزگان در آن را تعریف کنیم. خیلی از اتفاقات فرهنگی، از برگزاری هیئت‌ها تا همایش‌ها و نشست‌ها با کارهایی که ما برای شکل‌دهی حلقه میانی نیاز داریم، تفاوت دارد. کار ما این است که ذائقه و ذوق فرهنگی افراد را به سمت انجام اتفاقات مهم فرهنگی مبتنی بر حل نیازهای جامعه و داشتن الگوی زندگی‌بخش برای زنان جامعه، سوق دهیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: باید برای خود ایجاد آمادگی کرده و در نوع نگاهمان به طراحی اتفاقات فرهنگی، تفاوت فاز ایجاد کنیم. باید به دایره فعالیت‌های فرهنگی، اتفاقاتی اضافه شود که نیاز روز جامعه است. با توجه به شرایط کرونا، مجازی شدن، یکی از لوازم مهمی زندگی امروز شده و ما باید سریعاً در زیرساخت‌های فضای مجازی، دست برتر خود را رو کنیم.

سعیدی‌نژاد تصریح کرد: امروز که بسیاری از نهادها پاسخ درستی برای نیازهای زیرساختی مجازی ندارند، شرایطی مهیا شده تا اگر کسی با استفاده از پلتفرم‌ها، پاسخی داشته باشد، راحت‌تر درک شده و مورد استقبال گیرد. هر پاسخی که امروز عرضه شود، دست برتر است، از این رو فرصت زیادی نداریم و باید پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را سرعت بخشیم چراکه جبهه رقیب ما هم به دنبال ایجاد پاسخ است. خدا را شاکریم که هنوز یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مهم جبهه انقلاب، شبکه مویرگی و انشعابی ارتباط مستقیم است که به‌واسطه شبکه نظام دینی در بین جامعه مسلمین داریم.

وی ادامه داد: قشر مذهبی هنوز به‌واسطه ارتباط با شبکه نظام دینی به خصوص در ایام خاص با قشر مبلغین ارتباط دارد و از این طریق، می‌توانیم خیلی از پلتفرم‌ها را به جایگاه اول برسانیم. امروز پلتفرم‌ها به راحتی می‌توانند به وسیله همین شبکه اتصالی قشر مذهبی، بالا آمده و به راحتی شناخته شوند و این مهم‌ترین ظرفیت ماست. ما در سازمان تبلیغات اسلامی به‌واسطه تنوع امکانات همچون حوزه هنری، تشکل‌ها، مبلغان، مساجد و ... ظرفیت‌های گسترده‌ای داریم که باید به صورت هم‌افزا برای شکل‌دهی حلقه‌های میانی استفاده شوند.

انتهای پیام/ز 621

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار