تابناک-مدیر منابع طبیعی شهرستان بندر خمیر ضمن تشریح فعالیت های سال 99 گفت: اجرای پروژه های بیابان زدایی در سطح ۱۰۰۰ هکتار با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال و اجرای پروژه های آبخیزداری با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم ترین فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خمیر در سال جاری است.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، جمشید سالاری مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری با همراهی کارکنان این اداره با حضور در فرمانداری با میرهاشم خواستار فرماندار خمیر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر گفت: اجرای پروژه های بیابان زدایی در سطح ۱۰۰۰ هکتار با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال، اجرای پروژه های آبخیزداری با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین پروژه کاداستر اراضی ملی و تک برگ کردن اسناد اراضی ملی از مهم ترین فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خمیر بوده است.

جمشید سالاری همچنین ضمن تشریح عملکرد سال 99 گفت: در سال جاری و در بخش ممیزی اراضی به بیش از ۲۰۰۰ استعلام پاسخ داده شده است.

فرماندار خمیر در ابتدای این نشست به اهمیت حفاظت و صیانت از اراضی ملی تاکید و عنوان کرد: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان جهت پیشگیری از آسیب های زیست محیطی ضروری است.

وی تصریح کرد: کسانی که به صورت غیرقانونی عرصه های منابع طبیعی را تصرف یا تخریب می کنند باید برابر قانون با آنان برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به روز درختکاری و نشاندن نهال گفت: کاشت درخت یکی از سنت های حسنه به شمار می رود و اسلام نیز به درختکاری و حفظ محیط زیست تاکید دارد و این سنت می تواند در تمام ایام سال تداوم داشته باشد.

میرهاشم خواستار همچنین عنوان کرد: هر کس در منزل و یا محل کار، می تواند با کاشت نهال موجب استمرار این سنت حسنه شود.


انتهای پیام/ز 623

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار