تابناک- شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور در دومین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و جهش تولید استان هرمزگان به ارائه توانمندی ها و حمایت از فرصت های ساخت داخل در این شرکت پرداخت.
کد خبر: ۹۴۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، در این نمایشگاه که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ‌و به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار شده است، این شرکت نیز اقدامات صورت گرفته در حمایت از ساخت داخل و همچنین ظرفیت های موجود برای استفاده از توانمندی های تولید کنندگان داخلی به ویژه در تامین قطعات مهم پالایشگاهی را به نمایش گذاشت.

در دومین نمایشگاه مجازی فرصت های ساخت داخل و جهش تولید هرمزگان که با محوریت نیازمندی های فناوری و وارداتی صنایع و توانمندی های ساخت داخل از ۱۶ لغایت ۱۸ اسفند برگزار شده است، ‌ ۲۸ واحد صنعتی استان هرمزگان در بخش‌های صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی حضور دارند.

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: خودکفایی و بی اثر نمودن تحریم ها، اجرای پروژه های خلاقانه جهت رفع موانع تولید و ارتقای فرآیندها، کاهش هزینه‌های تولید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، انتقال و بومی‌سازی فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شناسایی و بهره گیری از پتانسیل های موجود در استان هرمزگان،‌ از جمله اهداف شرکت پالایش نفت بندرعباس در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و جهش تولید است.

بهرام پور افزود: به طور حتم حضور در این نمایشگاه موجب ارتباط موثر بین صنعت و تولیدکنندگان داخلی و به ویژه شرکت های دانش بنیان خواهد شد تا بتواند ‌برای تامین کالا و قطعاتی که تا پیش از این از خارج کشور تامین می‌شد، از شرکت‌های سازنده داخلی ‌استفاده کرد.

مدیر تامین و تدارکات کالای شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز با اشاره به بومی سازی بیش از ٥ هزار قطعه پالایشگاهی با تکیه بر توان داخلی در شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت:‌ بسیاری از قطعاتی که با اتکا و اعتماد به توان ساخت داخل در این شرکت بومی سازی شده است،‌ برای نخستین بار و بدون نقشه اولیه و تنها با تکیه بر دانش متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولیدکنندگان داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

اندیشگر تصریح کرد:‌ بسیاری از اقلام ساخته شده با استفاده از توان داخلی جزء قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت نفت پالایش نفت است که استمرار تولید بدون وابستگی به خارج از کشور را تضمین کرده است.

گفتنی است در این نمایشگاه توانمندی ها، ویژگی ها، نیازمندی ها و اقدامات هر یک از شرکت ها و صنایع در غرفه هایی که به صورت مجازی طراحی شده اند، نمایش داده شده است.

انتهای پیام/ز 627

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار