یعقوب رستمی
تابناک-متاسفانه علی رغم تهیه نرخ نامه فروش انواع ماهیان، باز شاهد عدم نظارت مسوولان متولی در این حوزه هستیم و بازار آبزیان به حال خود رها شده بود و خبری از کنترل و نظارت بر قیمت ماهیان در حد صفر بود.
کد خبر: ۹۴۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 08 March 2021

کنترل و نظارت بر فروش ماهیان در حد صفر

چند روز پیش رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان برگزاری جلسه ستاد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی، با انتقاد از گرانی قیمت انواع ماهی در استان به نسبت استان های دیگر، جهت رفع این مشکل برای مسئولین و دستگاه های متولی، برای تعیین نرخ نامه فروش انواع ماهی ضرب الأجل تعیین کرده بود.

اما کم تراز دو روز بعد از تعیین ضرب الاجل توسط عالی ترین مقام قضایی استان، خبری مبنی بر تعیین نرخ نامه فروش انواع ماهیان پس از ورود دستگاه قضایی به موضوع و با همکاری اتحادیه صنف مواد پروتئینی و اتاق اصناف در فضای رسانه ای استان مخابره شد و نوید این را داد که ساحل نشیان و شهروندان از سبد غذایی در این بخش بیشتر و بهتر بهره‌مند شوند.


دیروز برای چگونگی از اجرای این نرخ نامه مصوب، در دو نوبت صبح و شب به بازار ماهی فروشان پشت شهر بندرعباس سری زدم، ولی متأسفانه علی رغم تهیه نرخ نامه فروش ماهیان، آنچه که خود را نمایان می کرد عدم کنترل و نظارت مسوولان متولی در این حوزه بود و بازار به نوعی به حال خود رها شده بود و انواع آبزیان با نرخ بالاتری از نرخ نامه به فروش می رسد و خبری از کنترل و نظارت در این بازار افسار گسیخته حاکم نبود.

 

دیروز(یکشنبه) نرخ مصوب فروش ماهی هوور که از طریق اتحادیه مربوطه تعیین شده بود ۵۲ هزار تومان قیمت گذاری شد، اما در سایه عدم نظارت مسوولان امر با قیمت ۶۰ الی ۶۵ به فروش می رسد و حتی خبری دال بر نرخ نامه فروش مصوب در معرض دید شهروندان نبود که این جزو حقوق اولیه مصرف کننده است.


نگارنده این یادداشت کوتاه در پایان ابراز امیدواری می کند که مسوولان امر علاوه بر تعیین نرخ نامه مصوب در این بخش، کنترل و نظارت بر فروش آبزیان را به صورت مستمر و نه چکشی داشته باشند تا حقوق مصرف کننده و شهروندان بیش از این تضییع نشود و به امید روزی که مسوولان امر به وظایف ذاتی خود در همه ابعاد به طور کامل جامه عمل بپوشاند.

به قول معروف:

اگر در خانه کَس است یک حرف بس است...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار