استاندار هرمزگان:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به وسعت مرز آبی هرمزگان، برای مبارزه قاطع، مؤثر و نتیجه بخش با قاچاق مواد مخدر، باید کمک های ویژه ای صورت بگیرد.    
کد خبر: ۹۴۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 08 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان امروز در نشست تخصصی اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری های بین المللی مبارزه با مواد مخدر که با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استان هرمزگان شرایط ویژه ای در بحث قاچاق مواد مخدر و آسیب های ناشی از اعتیاد دارد، اظهار داشت: به دلیل انسداد مرزهای خشکی، بیشترین ترانزیت مواد مخدر از طریق دریا و مرزهای آبی هرمزگان که بیش از یک هزار کیلومتر وسعت دارد صورت می گیرد.

وی افزود: در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان بیشترین حجم قاچاق مواد مخدر به دلیل نزدیکی به مرز افغانستان شکل می گیرد و برنامه مقابله ای ویژه ای برای مبارزه با آن در هرمزگان در حال انجام است که مانع حمل و انتقال این مواد به دیگر استان ها شویم.

استاندار هرمزگان، هجوم معتادان متجاهر در نیمه دوم هر سال به استان هرمزگان را یکی دیگر از پدیده های اجتماعی برشمرد ک ضرورت اجرای طرح های پیشگیرانه و مقابله ای در خصوص مواد مخدر را در این استان دوچندان کرده است و گفت: به منظور ساماندهی این افراد، مرکز نگهداری معتادان متجاهر در آتیه نزدیک در بندرعباس افتتاح می شود که با راه اندازی این مرکز، ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در بندرعباس از 200نفر به 500نفر افزایش خواهد یافت و با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان مستقر در این مرکز، افراد بهبود یافته پس از کسب آموزش های لازم فنی، می توانند در بازار کار حضور پیدا کنند.

دکتر همتی، با اشاره به مأموریت خطیر نیروی دریابانی در استان در زمینه مبارزه با قاچاق، مقابله با قاچاق مواد مخدر را یکی از وظایف و مأموریت های اصلی این نیرو عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای کمک به دستگاه های مقابله ای برنامه خاص و ویژه ای دارد که الحاق دو فروند شناور تندروی عملیاتی به ناوگان دریابانی بندرعباس در همین راستا و برای افزایش توان مقابله ای در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت مرز آبی هرمزگان، برای مبارزه قاطع، مؤثر و نتیجه بخش با قاچاق مواد مخدر، باید کمک های ویژه ای صورت بگیرد که بر اساس تصمیم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، قرار داد ساخت سه فروند شناور تندروی عملیاتی دیگر نیز منعقد شده که به‌زودی به ناوگان دریابانی استان ملحق می شود.

در نشست امروز و با دستور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، دو فروند شناور تندروی عملیاتی به ناوگان دریابانی بندرعباس ملحق شد.

انتهای پیام/ز 668

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار