تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف روستایی به منظور گسترش صلح و سازش تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 08 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه کمیته راهبردی شوراهای حل اختلاف استان اظهارداشت : نقش برجسته شورا‌های حل اختلاف در تعیین تکلیف پرونده‌ها نشان دهنده پویایی و تلاش مجدانه در این مجموعه است.

علی صالحی در این جلسه که با حضور مسئولین قضایی استان هرمزگان و به صورت وبینار برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت کار شورا‌های حل اختلاف در فرآیند رسیدگی‌ها و تسهیل امور خاطرنشان کرد : خوشبختانه با عملکرد خوب همکارانمان در مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان شاهد پیشرفت محسوس در ارائه خدمات به مراجعان هستیم و لازم است این روند با شتاب بیشتری استمرار یابد.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف از بدنه مردم هستند بیان داشت : شورای حل اختلاف پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضایی است و در همین راستا، بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی در اصلاح ذات بین و رفع خصومات بسیار حائز اهمیت است.

علی صالحی همچنین تأکید کرد: باید از ظرفیت و توانمندی های شوراهای حل اختلاف روستایی در جهت گسترش صلح و سازش استفاده شود و این مقوله یکی از تکالیف مهم دادگستری استان در مسیر تقویت شوراها است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان توجه به بعد آموزش را برای بهبود خدمات در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد : رئیس شورای حل اختلاف استان هرمزگان با هماهنگی معاونت منابع انسانی دادگستری ، نیازهای آموزشی کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف را شناسایی و با اولویت بندی، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب اقدام نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار