تابناک-طرح «کتابخانه گردی» در هرمزگان به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌ اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 09 March 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام محمد ذاکری مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در تشریح اجرای این طرح گفت: در حوزه فرهنگ، فعالیت های مناسبی در حوزه کتابخانه سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

وی، تعداد کتابخانه های استان هرمزگان را ۸۱ باب عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته ۲ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه نهادی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نیاز به اهتمام همه مسوولان اجرایی و فرهنگی دارد و مختص قشر خاصی نیست و همه باید دست در دست هم داده و برای رشد فرهنگ در جامعه و استان تلاش کنیم.

حجت الاسلام ذاکری افزود: با وجود اینکه در سال های اخیر کتابخانه های دولتی و خیرساز در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است، اما هنوز به یاری مسوولان و خیران نیاز است تا همه مردم کتابدوست هرمزگان از نعمت وجود کتابخانه در محل زندگی خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی با یکدیگر مشارکت دارند و در رسیدن به موفقیت ها هر دو سهیم هستند.

رضا کمالی زرکانی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تامین منابع مورد نیاز برای مناطق روستایی اداره کل کتابخانه های عمومی مشارکت خوبی دارد.

مریم یگانه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز بیان داشت:توسعه بخش فرهنگی در حوزه زنان مورد توجه و پیگیری است.

وی ادامه داد: در بوستان ها و پارک بانوان که برای انجام امور فرهنگی ایجاد شده اند نیاز به راه‌اندازی یک پیشخوان کتاب احساس می شود.

وی افزود: در برخی مناطق روستایی دغدغه وجود کتابخانه و دسترسی به کتاب برای بانوان روستا وجود دارد و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی می توان پیشخوان کتاب در این مناطق راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/ز 678

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار