تابناک گزارش می دهد:
تابناک-انتخابات در تمام کشورهای صاحب دموکراسی از یک اصل مهم و ویژه برخوردار بوده و برای تمام ملت از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 09 March 2021

در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز انتخابات رنگ و بوی خاص خودش را دارد و مردم برای پیش برد اهداف جامعه انسانی پیرامون خود و نظم بخشیدن به منطقه محل زندگی شان تصمیم به انتخاب نمایندگان اصلح می کنند.
این نماینده یا نمایندگان می توانند در حوزه های مختلف قرار گیرند که نمونه و بارز ترین آنها می توان به انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و روستا اشاره داشت.
از کوچک ترین بخش ها در تقسیمات کشوری و بزرگترین آنها برای اداره صحیح جامعه پیرامونی خود، جمعیت شورایی را به چشم می بینند تا با تصمیمات درست و با نظارت دقیق در تسهیل امورات یار و یاور مردم باشند.
شورای اسلامی شهر بندرعباس را می توان یکی از مهم ترین شوراهای اسلامی در سطح کشور قلمداد کرد، چرا که موقعیت استراتژیک این استان و مخصوصا شهرستان بندرعباس از یک سو و همچنین وجود آبراه دریایی و قرار گیری در قطب اقتصادی کشور از سویی دیگر بر اهمیت این شهر افزوده است.
از دیر باز تا کنون شورای اسلامی شهرستان بندرعباس چهره های متفاوتی و حتی در مراحل متعددی چهره های تکراری را به خود دیده است و امسال نیز تا این لحظه حدس و گمان هایی در میان عامه مردم برای حضور نامزدهای انتخاباتی بر سر زبان ها افتاده است.
از حضور چهره های سیاسی، بازاری، دانشگاهی، جامعه پزشکی و صنوف دیگر نیز می توان در انتخابات پیش رو پیش بینی کرد اما اینکه چه افراد با نفوذی این افراد را روانه کار و زار انتخابات می کنند رازیست که هر چه بیشتر از زمان نام نویسی بگذرد می توان با آنها آشنا شد.
قطعا سیاسیون تراز اول این شهرستان افرادی را با حمایت خود به این عرصه فرا خواهند خواند و خواهیم دید که قدرت و سیاست چگونه با نظر مردم مطابقت خواهد داشت یا خیر.
قطعا در انتخابات پیش روی مهم ترین دغدغه های مردم این شهرستان باید برای کاندیداها مد نظر باشد تا نامزدهای انتخاباتی بتوانند برنامه های خود را به درستی پیش ببرند.
البته باید گفت که مردم شریف بندرعباس شعارهای نامزدها در انتخابات گذشته را همچنان فراموش نکرده اند و با آنالیز همان شعار ها در مقام حرف و عمل با انتخابات جدید روبرو خواهند شد.
حال باید دید در روز آتی که ثبت نام رسمی نامزدهای انتخاباتی شروع می شود چه چهره های نام و آَشنایی پای به رقابت خواهند گذاشت.
ادامه دارد...

 

انتهای پیام/ع4

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار