مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:
تابناک_مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مطابق راهکار سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، برنامه بوم در دو هزار و ۷۶۷ مدرسه و با مشارکت ۱۶۸ هزار و 313 دانش‌آموز ابتدائی و متوسطه اول برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 10 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، ایرج بیت اللهی در جلسه اسفندماه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برنامه ویژه مدرسه یا بوم در راستای میزان صلاحیت و توان مدرسه، مجوز برنامه ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش را به مدرسه واگذار می‌کند تا مدیران با در نظر گرفتن پتانسیل های آن منطقه و استعداد دانش آموزان، برنامه ریزی های لازم را برای ارائه آموزش های لازم انجام دهد.
به گفته مدیرکل آموز شو پرورش استان هرمزگان، طرح بوم به منظور عملیاتی سازی راهکار ۵-۵ سند تحول بنیادین و بند 2-13 برنامه درسی است که بر اساس رویکرد فرهنگی و تربیتی و همچنین با تاکید بر آموزش های مهارت محور و گسترده فعالیت های پرورشی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.
بیت اللهی با بیان اینکه این طرح در سطح مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می شود، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، طرح بوم در دو هزار و ۷۶۷ مدرسه و با مشارکت ۱۶۸ هزار و 313 دانش‌آموز ابتدائی و متوسطه اول برگزار می شود.
وی ادامه داد: تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و ۹۱ ۱۴۱۸ دانش آموز در متوسطه اول هستند
بیت اللهی اضافه کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز شرکت کننده در طرح بوم، تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و 91 هزار و 418 دانش آموز نیز در متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اهداف طرح بوم را پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی و همچنین تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ارتقاء جایگاه مدرسه در اذهان عمومی به عنوان محور توسعه محل عنوان کرد.
انتهایر پیام/ز 703

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار