دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه به احتمال زیاد مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر غیرقابل تمدید است، از داوطلبان خواست ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 15 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جلیل بالایی در نشست خبری امروز (۲۵ اسفند) با اشاره به برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد سال آینده گفت: راهبرد اصلی در این دوره، برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط است و تمام تلاش ما هم معطوف به همین هدف است.

وی با اشاره به آغاز رسمی فرآیند انتخابات شورا‌های شهر از ۱۹ اسفندماه گفت: از روز ۲۰ اسفند ثبت نام داوطلبان این انتخابات شروع شده و تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی حضور داوطلبان در این دوره انتخابات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا پایان روز پنجم ثبت نام، ۴۴۱ داوطلب برای حضور در انتخابات شورا‌های شهر‌ها در سطح استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۹ نفر زن و ۴۰۲ نفر مرد هستند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره انتخابات شاخص‌های تحصیلات، جوانگرایی و حضور زنان رشد چشمگیری داشته که نوید کیفی شدن هرچه بیشتر انتخابات را می‌دهد.

بالایی گفت: از میان داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام شده اند، ۸۸ درصد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند، همچنین ۸۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن داشته و حضور زنان نیز نسبت به دوره گذشته یازده درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین از میان داوطلبان ۱۷ درصد سابقه عضویت در شورا‌ها را دارا هستند.

مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه افزود: تاکنون بیشترین ثبت نامی‌ها مربوط به شهرستان کرمانشاه با ثبت نام ۱۳۱ داوطلب و کمترین مربوط به شهر‌های روانسر و صحنه هرکدام با ثبت نام ۹ داوطلب است.

بالایی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان تا ساعت ۱۸ فردا (۲۶ اسفند) ادامه دارد، از تمامی افراد علاقمند به شرکت در این دوره انتخابات خواست تا ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکرده و از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: طبق تجربه سنوات گذشته به احتمال زیاد مهلت ثبت نام داوطلبان تمدید نخواهد شد، بنابراین افراد باید هرچه سریعتر برای ثبت نام اقدام کنند.

بالایی خاطرنشان کرد: در این دوره تمام مراحل ثبت نام الکترونیکی انجام شده و حتی نیازی نیست که افراد برای ارائه اصل مدارک به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد باید برای ثبت نام یا از طریق دانلود اپلیکیشن بر روی گوشی و یا از طریق دانلود نرم افزار بر روی سیستم و یا با مراجعه به کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان کار ثبت نام خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: نرم افزار ثبت نام داوطلبان بر روی سایت وزارت کشور و پرتال استانداری کرمانشاه قرار داده شده است.

بالایی در ادامه خاطرنشان کرد: دراین دوره انتخابات بلافاصله پس از ثبت نام داوطلبان کار استعلام آن‌ها از مراجع چهارگانه دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اطلاعات شروع می‌شود و ثبت نام هر داوطلب که قطعی شود بلافاصله درخواست به مراجع چهارگانه ارسال و این مراکز ظرف ۱۰ روز مهلت دارند پاسخ دهند.

وی افزود: پس از احصا استعلامات از این مراکز، این استعلامات به هیات‌های اجرایی ارسال شده و این هیات‌ها ظرف ۱۴ روز مهلت دارند در خصوص صلاحیت داوطلبان تصمیم گیری کنند و پس از آن فهرست داوطلبان به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال و مراحل کار ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: با فرض تایید تمام داوطلبان ثبت نام شده، هم اکنون شرایط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های شهری استان فراهم است.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه در ادامه از شروع ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستا از ۱۶ فروردین خبر داد وافزود: این فرآیند هم یک هفته و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در روستا‌هایی که دسترسی به اینترنت امکانپذیر نیست، کار ثبت نام حضور داوطلبان در بخشداری‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول از تمام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا خواست تا از هم اکنون برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار