در راستای توسعه هنرستان های کار دانش:
تابناک-تفاهم نامه راه اندازی اولین هنرستان جوار استان در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیرعامل کشتی سازی فراساحل امضا شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 16 March 2021

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه رشته های کار دانش در هنرستان های استان اظهار داشت: سوق دادن آموزش ها در محیط کار واقعی با هدف کمک به اشتغال پایدار جوانان از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش در توسعه رشته های کار دانش است.

ایرج بیت اللهی افزود:با راه اندازی هنرستان جوار تحقق این امر در تربیت نیروی ماهربخش صنایع استان فراهم می گردد که این تفاهم نامه در این راستا چشم انداز امید بخشی را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر توسعه دانش و مهارت های کاربردی زمینه بازدید دانش آموزان از فرصت های شغلی موجود در مجتمع کشتی سازی نیز فراهم می گردد، یادآور شد: این مهم باعث می شود دانش آموزان با مشاغل موجود در مجتمع کشتی سازی استان که از ظرفیت های مهم و عظیم صنایع ملی در استان به حساب می آید نیز آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنبن گفت: این تفاهم نامه با آثار مثبت خود در هدایت تحصیلی و شغلی نسل آینده نیز تاثیر گذار است که جا دارد از اهتمام مدیر عامل پرتلاش این مجموعه که توجه ویژه ای به آموزش و پرورش استان دارد قدردانی گردد.

این مسوول در ادامه با اشاره به مزایای تحصیل در رشته های تحصیلی کاردانش خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل در انواع رشته های کاردانش برای آینده شغلی دانش آموزان فرصت های را فراهم می کند و دانش آموزان می توانند تجربه آشنایی با مهارتی خاص را داشته باشند و مدرکی متناسب با این مهارت را نیز دریافت می کنند.

 وی اضافه کرد: این روند در مشاغل مختلف کاربردی است چرا که در هنرستانهای کاردانش فرایندی یادگیری مشاغل، عملی است و زمینه ورود مستقیم به بازار کار فراهم است.

بیت اللهی همچنین گفت: از آنجاییکه یکی از دغدغه های مهم والدین، تحصیلات و تامین آینده شغلی فرزندانشان است در نتیجه هنرستانها بهترین بستر برای آینده ی دانش آموزان از نظر جایگاه اجتماعی و اقتصادی هستند که فراهم شدن و حمایت از توسعه هنرستانهای فنی حرفه ای و کار دانش از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین است. 

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان 

بیان داشت: مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی و گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش‌محور است .

بیت اللهی در پایان گفت: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش دوره متوسطه، به عنوان یکی از زیرنظام‌های آموزشی کشور، این توانمندی را دارند که پل بین کلاس درس و اجتماع و بازار کار باشند.

 

در این نشست همچنین مهندس رضاییان مدیر عامل کشتی سازی و صنایع فراساحل، با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه، به تشریح فرصت های شغلی موجود، همکاری در راه اندازی هنرستان جوار و حمایت از دانش آموزان پژوهشگر در چارچوب کمیته مشترک بر اساس مفاد تفاهم نامه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار