در روزهای پایانی سال یک بسته حمایتی عیدانه میان اعضای اصلی و افتخاری خانه مطبوعات توزیع خواهد ‌شد، البته در تلاش هستیم تا در ماه مبارک رمضان نیز بتوانیم حداقل برای تعدادی از اعضای خانه مطبوعات بسته معیشتی مخصوص ماه رمضان فراهم و توزیع کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 18 March 2021

به گزارش تابناک قم، محمدحسین همتی نژاد، مدیر خانه مطبوعات استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خانه مطبوعات در 3 ماه گذشته اظهار کرد: نخستین چالش پیش روی منتخبین اعضا روند انتقال مدیریت بود؛ نتایج انتخابات خانه مطبوعات استان قم در اواخر آذرماه مشخص شد اما متاسفانه اعتراضات به نتایج انتخابات موجب شد تا پروسه انتقال تقریبا با تاخیر یک ماهه صورت بپذیرد.

وی تصریح کرد: چالش پیش روی منتخبین اعضا خانه مطبوعات بعد از روند انتقال، تامین منابع مالی برای ارائه خدامت صنفی به اعضای خود بود. چرا که هیئت مدیره سابق تقریبا از تمام ظرفیت حمایتی خانه جهت این امور استفاده کرده و امکان مراجعه مجدد به سازمان ها و نهاد های مربوطه فراهم نبود و می‌توان گفت که هیئت مدیره جدید با دست خالی فعالیت خود را آغاز کرد.

همتی نژاد در مورد دومین چالشی که خانه مطبوعات جدید با آن روبرو بود گفت: کمبود منابع مالی باعث توقف فعالیت های خانه نشد و در این مدت کوتاه نیز سعی کردیم به وظایفی که اساسنامه برای خانه مطبوعات تعریف کرده است، در حد توان جامه عمل پوشانده و با پیگیری‌هایی انجام شده چندین برنامه در مسیر پیشبرد اهداف مجموعه برگزار کنیم.

وی بیان کرد: از جمله برنامه های برگزار شده توسط خانه مطبوعات می توان به تجلیل از 40 نفر از بانوان خبرنگار عضو خانه مطبوعات همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، تجلیل از شهردار قم به دلیل مدیریت پرتلاش شهری ایشان در سالگرد شهادت شهید عالی مقام مهدی باکری و روز شهردار و تقدیر و تشکر از دکتر قدیر به نمایندگی از جامعه رسانه ای استان در سالگرد آغاز حماسه کادر درمان قم در عرصه خدمت رسانی و مقابله با بیماری منحوس کرونا اشاره کرد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم افزود: همچنین تلاش شد که خانه مطبوعات نسبت به مسائل روز استان نیز بی تفاوت نبوده و در مسائل مهم استان نیز نقش‌آفرینی کنیم که از جمله این تلاش ها می توان به برگزاری نشست خبری سه جانبه با حضور مدیرکل محیط‌ زیست، دامپزشکی و معاون خدمات شهری شهرداری قم با موضوع باغ پرندگان اشاره کرد که برای فراهم شدن بستری برای رسانه ها جهت بررسی دقیق مسائل و آگاه سازی افکار عمومی صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای اطلاع‌رسانی استان، خانه مطبوعات استان قم یک قرارگاه رسانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کرد و در همین زمینه با همکاری مدیران و خبرنگاران استان در حال اطلاع رسانی و تولید محتوا است.

مدیر خانه مطبوعات استان قم در ارتباط با برنامه ها و دغدغه آینده خانه مطبوعات گفت: مهمترین دغدغه اصلی خانه مطبوعات ارتقاء جایگاه خبرنگاران و کرامت آن‌هاست و بر آن هستیم تا برای بهبود معیشت آنان اقداماتی را صورت دهیم. در همین زمینه پیگیری‌هایی انجام شد و ان شاءالله در روزهای پایانی سال یک بسته حمایتی عیدانه میان اعضای اصلی و افتخاری خانه مطبوعات توزیع خواهد ‌شد، البته در تلاش هستیم تا در ماه مبارک رمضان نیز بتوانیم حداقل برای تعدادی از اعضای خانه مطبوعات بسته معیشتی مخصوص ماه رمضان فراهم و توزیع کنیم .

رفع مشکل بیمه خبرنگاران قم

مدیرخانه مطبوعات استان قم افزود: یکی از مسائل مهم خبرنگاران، موضوع بیمه است، دراین‌باره نیز تلاش و پیگیری هایی صورت گرفته و رایزنی هایی با نمایندگان مجلس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق بیمه هنرمندان نیز صورت پذیرفته است. باید توجه نمود که هیئت مدیره به دنبال راهکاری دائمی برای بیمه خبرنگارانیست که رسانه مطبوع آنان توانایی بیمه خبرنگارانش را ندارند. البته بنا به دلایل گوناگونی امکان تحقق این مهم در کوتاه مدت فراهم نمی باشد، اما امیدواریم که بتوانیم در دراز مدت حداقل برای بخشی از خبرنگاران چنین شرایطی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های خانه مطبوعات در سال 1400، بزرگداشت هر چه باشکوه تر روز خبرنگار است که هم اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی و جذب منابع برای آن هستیم، هرچند هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم ولی در تلاش هستیم تا روز خبرنگار متفاوتی نسبت به سال های گذشته برگزار کنیم.

همتی نژاد بیان کرد: در حوزه گردشگری و مسافرتی نیز پیگیری هایی صورت گرفته و برنامه‌هایی نیز داریم که ان‌شاءالله با پایان یافتن محدودیت های کرونایی و امکان سفر، آنان را نیز عملیاتی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از دیگر برنامه های خانه مطبوعات استان قم، طراحی و صدور کارت چندمنظوره ای است که علاوه بر کارت شناسایی و احراز هویت اعضا ، قابلیت ارائه خدمات مالی یا شهری را داشته باشد. دراین‌باره با نهادها و سازمان‌هایی رایزنی شده و اگر موضوع قطعی شد آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ان شاالله در تلاش هستیم تا این کارت‌های چندمنظوره در روز خبرنگار تهیه و تحویل داده شود.

مدیر خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: برنامه های بلند مدتی نیز داریم اما در سال 1400 اولویت اصلی ما ارتقای سطح آمورشی خبرنگاران است و برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان به این رشته است.

همتی نژاد خاطرنشان کرد: از مدیران رسانه و خبرنگاران درخواست داریم تا با معرفی خبرنگاران خود به خانه مطبوعات بتوانیم تمام این عزیزان را زیرپوشش قرار دهیم. شاید برخی به دلیل فقدان بیمه رسانه ای نتوانند عضو اصلی خانه مطبوعات باشند اما درخواست بنده از همکاران خودم این است که به‌عنوان عضو افتخاری ثبت نام کنند و از نظر خانه مطبوعات به جز موضوع حق رای در مابقی موارد هیچ تفاوتی میان اعضای اصلی و افتخاری وجود ندارد و می توانند از کلیه خدمات خانه مطبوعات بهره‌مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار