استاندار هرمزگان در نشست استانداران سراسر کشور مطرح کرد:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به کارکرد و نقش شوراهای اسلامی در توسعه همه جانبه مناطق و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی هر منطقه، ورود افراد متخصص و نخبگان به صحنه انتخابات می تواند باعث رشد و تقویت اقتدار ملی شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 05 April 2021


به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست امروز استانداران سراسر کشور که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی، از تسریع در ترخیص کالاهای اساسی در این استان خبر داد و گفت: از سال گذشته و در راستای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات هرمزگان با شتاب بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت کالاهای ملوانی و تعاونی‌های مرزنشینان برای واردات کالاهای اساسی به عنوان مأموریت مهم دولت در سال جدید در دستور کار قرار دارد و بخشی از اقلام ضروری مورد نیاز استان و کشور از این طریق وارد کشور می‌شود که ظرفیت خوبی برای دور زدن تحریم ها و اشتغال ایجاد می کند.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه در راستای کنترل قیمت، فراوانی کالاهای اساسی در بازار به صورت روزانه و هفتگی مورد پایش قرار می گیرد، گفت: علاوه بر نظارت شبانه روزی بر قیمت کالاها، اصلاح شبکه توزیع و نظارت های هوشمند سامانه ای باعث شده قیمت کالاها به‌ویژه کالاهایی مانند مرغ، روغن، برنج و ... مدیریت شود و در حال حاضر تعادل نسبی بر بازار استان حاکم است.

دکتر همتی با بیان اینکه در شرایط کرونا، با اصلاح شبکه توزیع، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با کمک مساجد و پایگاه های بسیج به صورت محله ای برپاشد، گفت: این اقدام با استقبال خوب شهروندان مناطق مختلف روبرو شد و تلاش داریم از این ظرفیت در مقاطع بعدی نیز استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، با اشاره به مشارکت مطلوب مردم هرمزگان طی دوره های مختلف انتخابات، گفت: با توجه به درک عمیق و درست مردم هرمزگان از شرایط کشور، همواره این استان جزء استان های شاخص و با مشارکت بالا بوده است.

وی اضافه کرد: در مهلت قانونی نام نویسی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، استان هرمزگان از میان 31 استان حائز رتبه سوم شد که این امر نشانه بلوغ فکری مردم استان و مشارکت آنان برای ورود به مراکز تصمیم گیری مدیریت شهری و روستایی است که حضور نخبگان هر منطقه در رأس شوراها می تواند راه پیش روی توسعه روستایی و شهری در هرمزگان را هموارتر کند.

دکتر همتی تصریح کرد: با توجه به کارکرد و نقش شوراهای اسلامی در توسعه همه جانبه مناطق و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی هر منطقه، ورود افراد متخصص و نخبگان به صحنه انتخابات می تواند باعث رشد و تقویت اقتدار ملی شود.

انتهای پبام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار