در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات با حجت الاسلام شهرستانی:
نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: تخصص، تعهد و مدیریت سه محور مهم در موفقیت و توسعه جوامع است و باید این سه رکن مهم در کنار هم باشد.
کد خبر: ۹۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸ 10 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قم اظهار داشت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن سعی می‌کند دست به هر اقدامی بزند تا بین ما تفرقه بیندازد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی افزود: وظیفه رسانه این است که در مورد اهداف دشمن اطلاع‌رسانی کند و به‌دوراز جناح‌گرایی، در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها، نقدکننده افکار هستند و در جامعه و در میان مردم جایگاه مهمی دارند و باید اتحاد در جامعه را حفظ کنند، اگرچه در جامعه اختلاف‌نظر هست ولی باید در حفظ وحدت تلاش کنیم، چراکه وحدت و همدلی به نفع همه است.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران عنوان کرد: همه باید به هم‌بها بدهیم و سرمایه‌ها را در جامعه حفظ کنیم و با تعهد و تخصص در امور گام برداریم.

وی بیان کرد: تخصص، تعهد و مدیریت سه محور مهم در موفقیت و توسعه جوامع است و باید این سه رکن مهم در کنار هم باشد.

شهرستانی خاطرنشان کرد: گاهی مدیریت را از جهان یاد بگیریم و در جهت توسعه و پیشرفت کشور از آن استفاده کنیم، هر کس اشکالاتی دارد و باید اشکالات را پذیرفت و تجربه کسب کرد.

وی اظهار داشت: امروز در محافل بزرگ دنیا، قدم‌های بزرگی در مدیریت اقتصاد و حتی کرونا برداشته‌اند و ما نیز باید دراین‌باره تلاش کنیم، باید به‌درستی به آسیب‌شناسی بپردازیم و خلاء‌ها را رفع کنیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: در کشوری مانند سنگاپور که رئیس‌جمهور یک خانم است، قدم‌های بزرگی برای جمعیت 6 میلیون نفری برداشته‌شده و به درآمد بالایی رسیده‌اند.

وی افزود: ما چنین ظرفیت‌های بزرگی در نیروی انسانی و منابع داریم و باید ببینیم علت برخی از عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات چیست و چرا باید احساس ضعف کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی تصریح کرد: همین اختلاف‌ها و تفرقه‌ها باعث عقب‌افتادگی‌ها می‌شود، اگر به هم‌بها بدهیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر به استعدادها و ظرفیت‌ها بی‌توجه باشیم، موجب وابستگی می‌شود، ما جوانان بااستعدادی داریم که برای تحصیل به کشورهای خارج می‌روند و با اخذ مدرک، به خدمت در مراکز علمی جهان می‌پردازند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران بیان کرد: یکی از نشانه‌های تقوا، حفظ سرمایه‌هاست، باید سرمایه‌های فکری را حفظ کنیم تا هدر نروند، امروز بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان را همین جهان‌سومی‌ها قبضه کرده‌اند و در ناسا 40 درصد بچه‌های ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور استعدادهای ما در دیگر کشور‌ها به نفع آنان است و دراین‌باره همه ما و رسانه‌ها مقصر هستیم، رسانه باید این موضوعات مهم را به جامعه منتقل کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی تصریح کرد: باید در رشد و توسعه از برخی از کشورها الگو بگیریم و با توانایی و خودکفایی و تکیه‌بر ظرفیت‌های خودمان، به توسعه دست‌یابیم و تنها باید خودمان را باور کنیم.

وی گفت: برخی از کشورهای منطقه به توسعه زیادی رسیده‌اند، چراکه همت و برنامه‌ریزی و سعی و کوشش دارند و موانع را برداشتند و به بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری‌های کلانی فرصت رشد و توسعه داده شد، ما نیز باید توانایی‌ها را ببینیم و برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اظهار داشت: باید برای حضور سرمایه‌گذاران در ایران، شرایطی فراهم شود تا قدم‌های بزرگی برداریم، خداوند به اصحاب رسانه توفیق داده تا بتوانند چنین قدم‌های بزرگی را ر ارتقای سطح آگاهی بردارند.

اصحاب رسانه از جمله اقشار آسیب‌پذیر در شیوع کرونا بودند

‌محمدحسین همتی نژاد مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، ترویج مبانی دینی و شیعی است.

وی با بیان اینکه این امر نیاز به ضروریات زیادی دارد و باید تعاملات رسانه‌ای بین پایگاه‌های دینی و شیعی شکل بگیرد تصریح کرد: قم و نجف دو بال مهم در ترویج مبانی دینی هستند و ظرفیت‌های مهمی در تعامل رسانه‌ای پایگاه تشیع قم و نجف وجود دارد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم افزود: رسانه‌های قم و نجف هنوز نتوانسته‌اند تعامل رسانه‌ای خوبی در تحقق اهداف داشته باشند و اگر چنین ارتباطی ایجاد شود، در دفاع از مکتب شیعه موفق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلافی که جریان کفر می‌خواهد ایجاد کند با چنین تعامل و همدلی از بین می‌رود و امیدواریم چنین ظرفیتی با همراهی مراجع عظام به وجود آید.

همچنین رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات در این دیدار عنوان کرد: همراهی خوبی در قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم شکل‌گرفته است و در تولید محتوا و اطلاع‌رسانی، گام‌های مؤثری برداشته شد.

فخرالدین یوسف پور افزود: با تعامل و همدلی می‌توان اقدامات مهمی در مواسات و همدلی و ایجاد بستری در کاهش ابتلا به ویروس به وجود آورد که خانه مطبوعات در این باره اقداماتی را در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در جریان مقابله کرونا و همدلی مراجع و علما در حمایت از اصحاب رسانه اظهار داشت: اعضای دوره قبل خانه مطبوعات، زحمات زیادی کشیدند و اواخر سال گذشته به لطف خدا انتخابات شکل گرفت و تغییر رویه‌ای در فعالیت خانه مطبوعات در خدمت گذاری بیشتر شاهد هستیم.

محمدجواد محرابی تصریح کرد: در این دوره دوستان جوان با انرژی و انقلابی پای‌کار آمدند و برنامه‌هایی را طراحی کرده‌اند تا در حمایت از اصحاب رسانه بتوانیم گام‌هایی را برداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از اصحاب رسانه در دوران شیوع کرونا کمک‌کار بودند و در مدیریت مباحث بهداشتی به تولید محتوا پرداختند، ابراز کرد: به‌ویژه اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: اگر در حوزه رسانه ناهماهنگی ایجاد شود، مسائل و گرفتاری‌هایی ایجاد می‌شود، اما خوشبختانه همه اصحاب رسانه تاکنون پای‌کار بودند و اتفاقات خوبی را رقم زدند.

محرابی اظهار داشت: اصحاب رسانه ازجمله اقشار آسیب‌پذیر در شیوع کرونا بودند و در این باره تدابیری اندیشیده شد تا آسیب کمتری متحمل شوند.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونای قم نیز در این جلسه عنوان کرد: قرارگاه رسانه‌ای بعد از سال 98 پس از شیوع کرونا شکل گرفت و فعالیت‌هایی را در تولید محتوا و اطلاع‌رسانی آغاز کردیم.

سید جواد اشرفی اضافه کرد: هم‌افزایی خوبی بین اصحاب رسانه شکل گرفت و در این مدت تلاش جمعی بین 80 رسانه در قم شاهد بودیم، هرچند برخی از اصحاب رسانه با مشکلات و آسیب‌هایی مواجه و حتی گرفتار کرونا شدند اما در مسیر تحقق اهداف خللی ایجاد نشد.

وی تصریح کرد: در عرصه مقابله با کرونا توانستیم موفقیت‌های خوبی به دست بیاوریم، اما به‌واسطه گرفتاری برخی از خبرنگاران در این دوران دشوار، سعی شد یک فضای حمایتی نیز شکل بگیرد و کمک‌هایی با در نظر گرفتن کرامت نفس خبرنگاران ارائه شود.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونای قم خاطرنشان کرد: در سایه رهنمون‌های علما و مراجع این قرارگاه شکل گرفت و حمایت‌های خوبی اتفاق افتاد و امیدواریم قرارگاه در تحقق اهداف بتواند موفق عمل کند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار