تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان از کسب رتبه برتر کشوری توسط دستگاه قضایی این استان در زمینه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 10 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با مدیر کل، مسئولین و کارکنان زندان های استان دیدار و از تلاش های آنها قدردانی کرد.

علی صالحی در جریان این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته و تلاش های شبانه روزی در راستای ساماندهی به امور زندانیان طی دوره تحول دستگاه قضایی در استان هرمزگان گفت: بر اساس آمار عملکردی و شاخص های تعیین شده از سوی مسئولین قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان های کشور، استان هرمزگان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

علی صالحی در ادامه افزود: مأموریت زندان‌ها علاوه بر زندانبانی، ارائه خدمات متنوع از جمله کمک به توانمندسازی زندانیان و اصلاح رفتار مجرمین است.

وی توجه به فعالیت های فرهنگی را یکی از رسالت های بزرگ سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی برشمرد و تأکید کرد: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و لازم است متناسب با نیازهای زندانیان، محتوای آموزشی در قالب های مختلف تهیه و به صورت اصولی به آنها ارائه شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین یادآور شد: فعال سازی انجمن حمایت از زندانیان و خدمت رسانی به خانواده های مددجویان در معرض آسیب، از جمله شاخص هایی است که می تواند مانع از چرخه وقوع جرم شود.

وی تصریح کرد: هدف از اعمال مجازات حبس ؛ تنبیه، اصلاح و درمان است و تحقق این اهداف در گرو بازپروری زندانی برای بازگشت به جامعه می باشد.

علی صالحی خاطرنشان کرد: اگر چه زندان های استان هرمزگان در سال گذشته رتبه برتر کشور در زمینه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را کسب نموده است ، اما باید با تلاشی مضاعف این فعالیت ها بیش از پیش تقویت شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

صالحی تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف تعیین شده، مددکاران باید به بند های تحت نظر خود و اطلاعات مددجویان اشراف کامل داشته و بر قوانین، مقررات و آیین نامه ها نیز مسلط باشند.

وی با اشاره بر لزوم استفاده از فناوری های نوین و گسترش دادرسی الکترونیک در زندان ها اظهار داشت: فراهم سازی زیرساخت های لازم و بهره گیری از این ظرفیت ، موجب حذف رفت و آمد های غیرضروری، کاهش هزینه ها و افزایش امنیت خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر حفظ کرامت انسانی مددجویان ، جدیت در عمل به دستور العمل کاهش جمعیت کیفری زندان ها ، فراهم کردن زمینه برخورداری از آزادی مشروط و امکان استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان تأکید کرد.

وی تقویت شوراهای حل اختلاف زندان ها را نیز خواستار شد و در این خصوص اظهار داشت: این ظرفیت وجود دارد که ۹۰ درصد پرونده ها در زندان ها منجر به صلح و سازش شود و باید از این ظرفیت با بهره گیری از افراد توانمند و دلسوز حداکثر بهره را برد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار