تابناک-نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: سیاست‌های ضد و نقیض، اظهارات ناهماهنگ وزیر بهداشت و رییس جمهور و اتخاذ تصمیماتی بدون پشتوانه اجرایی باعث اوج گیری کرونا در کشور شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 10 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،احمد جباری اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های ضد و نقیض و فاقد پشتوانه اجرایی ستاد ملی کرونا دلیل اصلی اوج‌گیری کرونا در کشور است که در روزهایی با ساده انگاری در این زمینه سبب افزایش سفرهای نوروزی و کاهش مراعات مردم شد.

 

وی با بیان این که متأسفانه از فرصت نوروز بهره مناسبی برای مهار بیماری کرونا نشد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که در دوگانه معیشت و سلامت بوجود آمده پس از شیوع بیماری کرونا، باید مدیریت مطلوب و همه‌جانبه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیماری در کنار انجام حمایت‌های اقتصادی از کسبه آسیب‌دیده صورت گیرد اما عملا فعالان اقتصادی با کوهی از مشکلات تنها مانده‌اند و در شرایطی باید کسب و کار خود را تعطیل کنند که هزینه‌های سنگین تأمین اجتماعی، مالیات، آب و برق و وام بانکی و ... را بر دوش دارند.

 

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت اضافه کرد: هر تصمیم پیشگیرانه در حوزه ستاد ملی کرونا باید پشتوانه اجرایی داشته باشد و الا اعمال ضعیف محدودیت‌ها، لطمات خطرناکی به جای می‌گذارد و روح قانون را نیز در جامعه خدشه‌دار می‌کند به طوری که به تدریج امکان اعمال محدودیت‌های جدید نیز میسر نخواهد بود.

 

جباری، عملکرد غیرشفاف در هزینه‌کرد برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را نیز یادآور شد و بیان داشت: صرف هزینه‌های کمکی برای عبور از بحران کرونا امکان‌پذیر است اما عملا تجربه پیشین در این زمینه نیز سبب مشکلاتی شد که بیم تکرار آن نیز وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور در شرایط حاضر رها شدگی ناشی از روزهای پایانی دولت است و همین مسأله باعث شده تا لجام گسیختگی در اغلب مسائل از جمله در بازار رخ داده و در هر حوزه‌ای شاهد به تحرک درآمدن فرصت‌طلبانی باشیم که سعی در فرو بردن دست خود در جیب مردم هستند و یک روز با ایجاد نابسامانی در بازار مرغ سبب گرانی آن می‌شوند و یک روز بازار میوه و ارزاق عمومی را به هم می‌ریزند و روز دیگر نیز به سراغ تخم مرغ و ... می‌روند.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: برای دولت‌ها مدیریت ارزاق عمومی مردم کار سختی نیست و ما بعد از 42 سال از انقلاب و با داشتن دستگاه‌های عریض و طویل در وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و ... نباید شاهد نابسامانی در بازار در این سطح و با این حجم از گرفتاری برای مردم باشیم که دستگاه قضایی مجبور به ورود به تک تک این عرصه‌ها باشد و یا مجلس هر روز وزرای مربوطه را به مجلس بخواند و بخواهد به آنها کارت زرد و ... بدهد. این وضعیت که وزرا نیز به خاطر آن از مردم عذرخواهی می‌کنند (اشاره به عذرخواهی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس) نشانه لجام گسیختگی در دولت و رها کردن امورات و رو آوردن به شعارهای صِرف است که کارکردی برای مردم ندارد.

 

جباری از همه مردم کشورمان بخصوص مردم استان هرمزگان نیز خواست تا با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به کاهش تلفات ناشی از همه‌گیری کرونا در کشور کمک کنند چرا که کشور در سخت‌ترین روزهای کرونایی به سر می‌برد و عبور از این وضعیت تنها با همراهی مردم میسر است و اگر همکاری لازم صورت نگیرد، ممکن است شمار تلفات روز به روز افزایش بیشتری یابد و عزیزان‌مان را در این ماه‌ها از دست بدهیم که بسیار تلخ و جانکاه خواهد بود.

 

نماینده غرب هرمزگان تصریح کرد: حرف‌های ضد و نقیض مسؤولان ستاد کرونا از جمله اظهارات وزیر بهداشت و رییس جمهور سبب نگرانی در میان مردم از ناحیه بی برنامه بودن کشور در این شرایط شده است و ضروری است تا تزریق واکسن هر چه سریع‌تر به طور جدی پیگیری شود و تکلیف واکسن‌های وارد شده مشخص و با مردم به طور کاملا شفاف در این زمینه سخن گفته شود و انتظار ما این است که واکسیناسیون کادر درمان سریع‌تر تکمیل شود تا شاهد گرفتار شدن این عزیزان به بیماری که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، نباشیم.

انتهای 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار