کد خبر: ۹۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 13 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،متاسفانه گاهی ردپای حب و بغض و سلیقه گرایی در برخی از ناظران دیده می شود و گاهی خودشان نیاز به نظارت دارند تا آلوده نشوند. از طرفی دیگر برخی دستگاه های نظارتی که خودشان هم مجری و هم ناظر هستند، بایستی بر خودشان هم نظارت بیشتری توسط دستگاه های دیگر صورت گیرد.

متاسفانه گاهی دیده می شود که تخلفاتی در برخی از آنها توسط برخی کارمندان شان صورت می گیرد و حتی تخلف به مدیر مربوطه گزارش داده می شود و آن مدیر بجای برخورد با کارمند یا کارمندان متخلف، بگونه ای برخورد می کنند که برای گزارش دهنده مشکلات و پرونده سازی و... شود و متخلفان بیش از پیش به تخلفات شان ادامه دهند و کسانی که متضرر می شوند، جرأت ارائه گزارش تخلف کارمند متخلف را حتی به مدیر دستگاه نداشته باشند.

در حالیکه روزبه روز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در حال افزایش است و دولت حتی در تامین وتوزیع و نظارت بر روند توزیع روغن، مرغ، سیمان و... درمانده است و نظارت های کافی وجود ندارد و صف های طولانی کرونایی تشکیل می شود، فرصتی هم برای محتکران و متخلفان فراهم شده و حتی ردپای تخلف برخی از کارمندان ادارات که در توزیع و نظارت این اقلام دیده می شود که حتی مواردی بوده که به مدیر دستگاه مربوطه، تخلف را گزارش داده ایم و نه اینکه با متخلف برخورد نشد که حتی برای فروشگاهی که گزارش تخلف را داده بود وفریاد دفاع از حقوقش و تظلم خواهی بلند کرده بود، مشکلات زیادی ایجاد شده و هر روز از سوی آن دستگاه برایش خط ونشان کشیده شده و پرونده سازی شده و میزان نظارت ها و رفت و آمدهای دستگاه اجرایی و نظارتی به آن فروشگاه بیشتر شده تا بتوانند نقطه ضعفی بیابند و اگر نیابند، بنوعی دیگر مشکلاتی را برایش ایجاد کنند که بنظر می رسد در این بخش دستگاه قضایی نیاز باشد ورود کند و با کارمندان و مدیران متخلف برخورد داشته باشند تا به خود جرات ندهند هر نوع برخوردی را با ارائه دهندگان گزارش تخلف و فساد داشته باشند و حتی عنوان کنند حال که گزارش این تخلف را به خبرنگار و رسانه و... عنوان کرده اید، پس ما نیز کالا و... به شما نمی دهیم و....

در واقع بایستی اعتماد سازی شود تا هر شخص حقیقی و حقوقی به راحتی گزارش فساد و تخلف را به دستگاه های اجرایی و نظارتی ارائه نمایند و با متخلفین و مفسدین برخورد شود تا جرات تکرار تخلف را نداشته باشند. دستگاه هایی که در توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری نقش دارند، بایستی هم چتر نظارتی شان را بر بازار و مراکز توزیع گسترده تر نمایید وهم نیم‌نگاهی به کارمندان و پرسنلی داشته باشند که در توزیع این اقلام نقش دارند تا مرتکب تخلف نشوند و فضای رانت نیز بسته شود و از گزارش های تخلف استقبال نمایند و با متخلفین برخورد کنند، نه با ارائه دهندگان گزارش تخلف و همچنین بررسی نمایند که گزارش چه میزان صحت دارد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار