مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اعلام کرد؛
تابناک-مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از باز بودن مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 13 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد اظهار کرد: امسال با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم که همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را به ویژه فعالیت‌های ماه مبارک رمضان را تحت تأثیر قرار داده است و در چنین شرایطی باید با دوراندیشی و برنامه‌ریزی منسجم و همه‌جانبه، مردم را به استفاده از این برنامه‌ها دعوت کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های جدیدی که در ستاد مقابله با ویروس کرونا در سطح ملی و استانی مصوب و ارسال شده، مراسم و آیین‌های مذهبی در سطح استان هرمزگان با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه مساجد در سطح استان هرمزگان باز خواهند بود، افزود: شبهه‌ای مبتنی بر تعطیل بودن مساجد در ماه مبارک رمضان در جامعه مطرح شده است اما باید بگوییم که در ماه مبارک رمضان، مساجد باز است و مجالس و برنامه‌ها هم کماکان ادامه پیدا خواهد کرد. اما آنچه مورد توجه است، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان است.

 

انصاری‌راد عنوان کرد: اکنون که ویروس کرونا در حال گسترش است جلسات قرائت قرآن کریم و سایر برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده در مساجد می‌بایست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با جمعیت بسیار اندک برگزار شود. باید زمینه‌ برای حضور مردم در مساجد به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند به دور از اجتماع و پرهیز از تجمع، گرد هم آیند و رویکرد دعا، استغاثه و توسل را مورد توجه قرار دهند. در واقع بین برگزاری مجالس و آیین‌های مذهبی و مراعات شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، هماهنگی خوبی برقرار باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه جدی به طرح مواسات و همدلی مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، بیان کرد: این رزمایش که در سال گذشته در استان هرمزگان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، نهادها و سازمان‌ها و به ویژه نیروهای مردمی به خوبی اجرایی شد در سال جاری نیز اجرایی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت «زنجیره تواصی» مورد اهتمام جدی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، خاطرنشان کرد: نیاز داریم در زمینه توصیه همگانی و متقابل، نسبت به سفارش به حق و توصیه به رعایت هنجارهای اجتماعی و عدالت و نوع‌دوستی، همه آحاد مردم مؤمن و انقلابی در صحنه باشند.

 

انصاری‌راد با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برگزاری جلسات قرآن در مساجد با جمعیت محدود به ۱۵ الی ۲۰ نفره ممانعتی ندارد. البته تأکید بر اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی است به همین منظور و با هدف سوق دادن برنامه‌ها به سمت این فضا، منبر مجازی، حسینیه مجازی، هیئت مجازی، مسجد مجازی و ... راه‌اندازی شده است و مردم در سال گذشته از برنامه‌های مزبور بهره‌مند شدند.

 

وی در پایان با بیان اینکه اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان نه به صورت جمعی بلکه محدودتر و انفرادی، ویژه نقاط مشخص شده در حال انجام است، یادآور شد: نذورات مردم به صورت بسته‌بندی مواد غذایی خام یا طبخ شده با رعایت کامل موازین بهداشتی، بین نیازمندان در محلات توزیع خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار