کد خبر: ۹۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 14 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،درحالی هرمزگان در فقر خوراکی در صدر استان های کشور قرار دارد که این استان واژه قطب اقتصاد ایران و شاهرگ و پایتخت تجارت کشور هم راهم یدک می کشد و دهها صنعت و بنگاه اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه وصنعتی، پالایشگاه های نفت وگاز، آلومینیوم وفولاد، بنادر و گمرکات و... را در خود جای داده است و برای هیچکس باورکردنی نیست که جمعیت چند صدهزار نفری از استان در فقر مطلق بسر ببرند و صدها هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی و مراکز نیکوکاری قرار داشته باشند. در واقع بخش قابل توجهی از مردم استان در فقر مطلق بسر می برند. روزی نیست که پیام و تماس و... نداشته باشم از خانواده هایی که حتی برای خورد وخوراک شان هم درمانده اند. خانواده هایی که دیگر توان مالی برای درمان ندارند.

بسیاری از خانواده های شهرها و روستاهای جنوب کرمان نیز که در فقر بسر می برند، برای درمان و معیشت وارد هرمزگان می شوند وفشار بیشتری بر حوزه بهداشت ودرمان و.... استان وارد می شود.

البته این قطب اقتصاد کشور که برای پایتخت نشینان به مثابه گاوشیرده است که شیرش و دارایی و ثروتش را می دوشند وحتی حق قانونی‌ را به استان نمی دهند و به گفته احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان، دولت در این چهارسال، چهارهزار میلیارد تومان از مازاد درآمد استان را بایستی به هرمزگان براساس قانون برگشت 50درصد مازاد درآمد، می داد که دولت نداده است. حال اگر این چهار هزار میلیاردتومان حق قانونی هرمزگان داده می شد، بخشی از مشکلات و نیازهای استان در حوزه های مختلف برطرف می شد و صرف عمران و آبادانی و رفع فقر و محرومیتش می شد که متاسفانه اینگونه نشده است و اجحاف بزرگی در حق هرمزگانی ها شده است و فقر و بیکاری در استان در حال افزایش است و دولت هیچ توجهی به این استان که رای بالایی را از آن هم کسب کرده است، ندارد و خوبی مردم استان را با خوبی پاسخ نداده است و بسیاری از هرمزگانی ها برای نیازهای اولیه معیشت و درمان و آموزش و... درمانده اند و دولت هم خود را ندیدن و نشنیدن زده است.

بارها گزارش هایی از مشکلات مردم استان در حوزه های مختلف منتشر شده است، اما دولتمردان برای رفع مشکلات مردم استان اقدام لازم را انجام نداده اند. از طرفی دیگر در این استان گرمسیر، چند هزار خانواده از داشتن کولر محروم هستند وبا توجه به افزایش چند برابری قیمت کولر، توان تامین کولر را ندارند و نیاز است دولت و صنایع و بنگاه های اقتصادی و.... برای رفع این مشکل و تامین کولر محرومان ونیازمندان، آستین همت را بالا بزنند. مردم بایستی اثرات وجودی این بنگاه های اقتصادی را نیز ببینند وفقط آلودگی، دود، گرانی مسکن و فقر و نداری، سهم شان از این استان زرخیز و درآمدزا و صنایع‌ و بنگاه های اقتصادی اش نباشد.

آیا واقعا منطقی و شایسته است استانی که در صدر استان های درآمدزایی کشور است، درصدر فقر هم باشد که این درآمدزایی و فقر در تناقض و تضاد با یکدیگر هستند.

انتهای پیام /

برچسب ها: مسکن ، فقر و نداری ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار