تابناک- مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان در صورت پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود از بخشودگی صددرصدی جرائم قابل ‌بخشش بدهی مالیاتی برخوردارمی‌شوند.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 15 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، رضا شاکرمریدی در نشستی با مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه تعاونی های مرزنشین به عنوان گره گشا در اقتصاد کشور هستند، بیان داشت: دولت جهت تولید و ایجاد اشتغال یکسری معافیت های مالیاتی را پیش بینی کرده که ما نیز این معافیت ها را اعمال می کنیم.

 

وی اضافه کرد: در راستای انجام تکالیف قانونی خود در خصوص تعاونی های مرزنشین تمام حمایت های لازم را خواهیم داشت.

 

مریدی اظهارداشت: استفاده از کارت بازرگانی دیگران علاوه بر تضییع حقوق اعضاء سبب تخلف و سرپیچی از قانون شده که علاوه بر جریمه عمومی شامل جرم مالیاتی نیز می شود و برابر قانون با شخص متخلف برخورد می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی به نقش تأثیرگذار تعاونی‌های مرزنشین در کمک به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تامین کالاهای اساسی اشاره و خواستار رفع مشکلات آنان شد.

 

هادی ابراهیمی افزود: عدم تمایل و همکاری اعضای شرکت های تعاونی مرزنشینان جهت تمدید کارت های الکترونیکی مبادلات مرزی، هزینه بالای تمدید و صدور کارت برای مرزنشینان، عدم اجرای معافیت های مالیاتی و بدهی های مالیاتی شرکت های تعاونی مرزنشینان از عمده مشکلاتی است که در نشست با مدیران عامل تعاونی های مرزنشین استان عنوان شده که امید است در این جلسه مشکلات مربوط به بحث مالیاتی آنها برطرف شود.

 

وی مجموع تعاونی های مرزنشین استان را ۵۹ تعاونی ذکر و اضافه کرد: از این تعداد ۳۷ تعاونی فعال هستند که ۱۶ مورد از آنان مشکل مالیاتی دارند که مشکل برخی حل شده و با راهکارهایی که مدیرکل امور مالیاتی ارایه کردند مسایل مابقی تعاونی های مرزنشین نیز مرتفع شود.

 

این نشست در راستای جلسه ای که مدیران عامل تعاونی های مرزنشین استان با مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی بمنظور استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی مرزنشینان جهت تامین اقلام اساسی داشتند و در آن مشکلاتی از جمله عدم معافیت های صد در صدی مالیاتی و همچنین بدهی های مالیاتی توسط مدیران این شرکت ها مطرح شد، برگزار و برای حل آن پیشنهادات و راهکارهایی ارائه شد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار