تابناک-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از اجرای 12 طرح توسعه‌ای در این منطقه‌ی عظیم اقتصادی خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح‌ها که در مرحله‌ی ساخت و نصب تجهیزات قرار دارند، بیش از هزار و 500 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 17 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، «حسن خلج طهرانی» ایجاد زیرساخت‌های مناسب را سبب جذب سرمایه‌گذار جدید و افزایش میل سرمایه‌گذاران فعلی برای انجام طرح‌های توسعه‌ای دانست و گفت: هم‌اکنون 12 طرح توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در حال اجراست.

وی تکمیل این طرح‌ها را سبب اشتغال‌زایی گسترده در منطقه و به‌تبع آن ایجاد رونق اقتصادی در جنوب کشور خواند و افزود: بیش از هزار و 500 فرصت شغلی جدید در انتظار جوانان ایرانی به‌ویژه جوانان کوشای هرمزگان قرار دارد و امیدوارم به سهم خود بتوانیم به توسعه‌ی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان کمک کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در تشریح اجمالی نتایج اجرای این طرح‌ها بیان داشت: افزوده شدن 2.5 میلیون تن به ظرفیت گنده سازی، 3.4 میلیون تن بریکت آهن اسفنجی، 1.5 میلیون تن شش فولادی، 36 هزار تن حلال‌های نفتی، یک و نیم میلیون تن قیر و 41 هزار تن فرومنگنز می‌تواند جهشی چشمگیر در این میزان تولیدات این منطقه عظیم اقتصادی باشد.

وی در پایان میزان تقریبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای این 12 طرح را یک هزار و 367 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: مناطق ویژه اقتصادی دارای مزاياي متعدد براي سرمایه‌گذاران و توليدکنندگان هستند و امیدوارم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در عمل بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار