مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان:
تابناک-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: طبق سرشماری سال 1395 تعداد هزار و 331 روستا در استان وجود دارد که در 38درصد از آنها طرح هادی اجرا شده‌است.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 17 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، شهریار نوری‌زاده افزود: از سال جاری و طبق یک افق ده ساله تلاش داریم که طرح هادی را با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در همه روستاهای استان اجرا نماییم. 

نوری‌زاده اظهارداشت: در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم و جمعیت روستایی استان در حال افزایش است و این روند در اکثر شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی ادامه داد: برای اینکه در روستاها ماندگاری وجود داشته‌باشد باید امکانات را در روستا افزایش دهیم و اقتصاد روستاها را بالا ببریم که با استفاده از ظرفیت دیگر ادارات تلاش داریم در زمینه اقتصاد روستاها نیز کارهایی انجام دهیم. 

نوری‌زاده خاطرنشان‌کرد: به دلیل اینکه کشور ما طی سال‌های اخیر دچار حوادث طبیعی زیادی شده‌است، بنیاد مسکن مسکن‌هایی که می‌سازد براساس الگوی جدید بوده تا مقاومت بیشتری در برابر این حوادث داشته‌باشد.

این مسوول اضافه‌کرد: به همین دلیل در استان هرمزگان 280ناظر دارای صلاحیت در روستاها فعالیت می‌کنند تا خانه‌هایی که ساخته می‌شود مقاوم باشند و این ناظران هر سال آموزش‌های لازم را می‌بینند و در روستاها به دهیاران تاکید شده‌است تا از ساخت مسکن دارای ضوابط غیرفنی ممانعت کنند. 

وی گفت: از امسال بنا داریم به استادکاران روستایی نیز آموزش‌های لازم را بدهیم تا مسکن‌هایی که ساخته می‌شود مقاوم و دارای ضوابط فنی باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان به ساخت شهرک شهید سلیمانی اشاره و عنوان‌کرد: این شهرک دارای 250قطعه 520مترمربعی می‌باشد که 154قطعه آن به ساکنان روستاهای زاچ و داربست اختصاص یافته‌است و مابقی نیز اگر افرادی از روستاهای بشاگرد درخواست داشته‌باشند به آنها واگذار می‌شود.

وی افزود: در این شهرک با کمک خیرین دیگر فضاهای مورد نیاز مانند آموزشی، بهداشتی و درمانی نیز همزمان با ساخت واحدهای مسکونی در حال ساخت می‌باشد. 

نوری‌زاده درباره صدور سند مالکیت برای واحدهای روستایی نیز اظهارکرد: تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از 80هزار سند مالکیت برای این واحدها صادر شده‌است. 

این مسوول به شناسایی و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالای واقد مسکن اشاره خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر در استان 202خانواده دارای دو معلول به بالا شناسایی شده‌است که برای 142خانواده مسکن ساخته شده‌است و مابقی نیز در دست اقدام است تا مشکل مسکن این خانواده‌ها نیز برطرف شود. 

وی درباره ساخت مسکن برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد نیز عنوان‌کرد: طبق تفاهم‌نامه‌های موجود برای استان هرمزگان 80واحد مسکونی جهت ایتام تحت حمایت کمیته امداد سهمیه اختصاص یافته‌ که عملیات اجرایی آنها آغاز شده‌است و امیدواریم تا شش ماه آینده بتوانیم همه آنها را به اتمام برسانیم. 

نوری‌زاده در پایان گفت: در سال گذشته 10واحد مسکونی بدون دریافت هیچ سهم آورده‌ای از متقاضی برای افراد محروم و نیازمن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار