رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی هرمزگان:
تابناک- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه رد صلاحیت سیاسی را قبول ندارم زیرا باید مستندات کافی موجود باشد، افزود: مسیر برای شکایت افراد معترض میسر است و می توانند با مراجع بالاتر و هیات عالی نظارت رجوع کنند تا مبادا تصمیم گیری سیاسی در تأئید صلاحیت ها اعمال شود.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 17 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،منصور آرامی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در دوره گذشته مردم نسبت به عملکرد شوراها و شهرداری ها اعتقاد کامل و کافی نداشتند آن هم به دلیل اتفاقاتی است که رخ داد و سبب بی اعتمادی مردم شد.

 

وی با بیان اینکه شوراها پارلمان های محلی هستند و نقش مهمی در تصمیم گیری کلان کشور دارند، تصریح کرد: شوراها برای آن بوجود آمد که مردم قوانین زندگی خود را برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند اما در شورای پنجم نتیجه خوبی ندیده ایم.

 

آرامی با اشاره به اینکه بازداشت شدن بسیاری از اعضای شوراها در شهرها نیز به هیچ وجه نتیجه مناسبی نبوده است، خاطرنشان کرد: ورود دستگاه های نظارتی نشان داد که بررسی صلاحیت ها در زمان انخابات گذشته به درستی انجام نشده که چنین افرادی وارد عرصه شده و همچین تخلفاتی روی داد.

 

وی ادامه داد: تمامی مصوبات شوراها باید توسط فرمانداری ها تایید و تصویب شود که وقتی تخلف صورت می گیرد نشان می دهد نظارت فرمانداری ها هم به درستی صورت نگرفته است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه هرچند معتقدم قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستاها نیاز به اصلاحات دارد، عنوان کرد: این قانون در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و بحث است تا اصلاح درستی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید شوراها جلوه گر پر رنگ شدن نقش مردم باشد نه بروز تخلف و پایمال شدن حق مردم، اظهار کرد: در انتخابات پیشرو تصمیم گرفته شده که نظارت بیشتری صوت بگیرد گرچه ممکن است برخی تصور کنند اگر این موضوع جدی گرفته نشود و کمی رها شود سبب بالا رفتن مشارکت می در صورتی که این موضوع واقعیت ندارد.

 

آرامی با بیان اینکه باید بدانیم تأکید بر دقیق صلاحیت ها تضمین مشارکت بالاست، تصریح کرد: اگر مردم بدانند در بررسی صلاحیت ها دقت بالایی شده و افراد با بررسی دقیق و درست وارد چرخه انتخابات شده اند و افراد صالح، سالم، متخصص و متعهد آمده اند، اعتماد مردم بالاتر رفته و مشارکت افزایش می یابد.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امیدواریم شوراهای دوره ششم کارآمدتر و توانمند تر از دوره های قبل باشند، بیان کرد: مجلس باید مقررات بهتری را تصویب کند تا نقش شوراها در اداره شهرها پررنگ تر شده و توانمندی بیشتری از خود نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه رد صلاحیت سیاسی را قبول ندارم زیرا باید مستندات کافی موجود باشد، افزود: مسیر برای شکایت افراد معترض میسر است و می توانند با مراجع بالاتر و هیات عالی نظارت رجوع کنند تا مبادا تصمیم گیری سیاسی در تأئید صلاحیت ها اعمال شود.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار