استاندار هرمزگان در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در هرمزگان به خصوص در شهرستان‌های رودان و بشاگرد، افزایش شدیدی داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ 17 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، با بیان اینکه میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان طی هفته اخیر افزایش شدیدی یافته است، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در هرمزگان، حتی نسبت به پیک بیماری در تابستان سال گذشته نیز بیشتر شده است و متاسفانه تعداد فوتی های ناشی از این بیماری نیز در حال افزایش است.

 

وی ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بستری در شهرستان‌های رودان، بشاگرد و پارسیان، بسیار شدیدتر بوده و در هفته گذشته، میزان بیماران بستری مبتلا به کرونا در شهرستان رودان ۱۶۷ درصد و در شهرستان بشاگرد ۴۷۵ درصد افزایش داشته است.

 

استاندار هرمزگان افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان نیز همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان‌های حاجی‌آباد و جاسک در وضعیت نارنجی هستند.

 

همتی با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد شیوع کرونا در هرمزگان با جدیت اعمال می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های دارای وضعيت قرمز، پنجاه درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی و یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد، باید دورکاری کنند، گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعيت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایرشهرها ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت ۲۲ الی سه بامداد، اعمال می‌شود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از همه مردم هرمزگان و فعالان و کارکنان در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، ادارات، مکان هایی که خدمات عمومی ارائه می دهند، پاساژ ها، بازار و اصناف انتظار داریم، همان‌طور که در طول بیش از یک سال گذشته، همکاری خوبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند، در این دوره و در شرایط قرمز شیوع کرونا نیز با جدیت بسیار بیشتر این اصول و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

 

همتی اظهار داشت: با توجه به همکاری خوب مردم، استان هرمزگان تنها یک پیک شیوع کرونا را در تابستان سال گذشته پشت سر گذاشت و ارزیابی‌ها همواره بیانگر رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها و استفاده خوب مردم هرمزگان از ماسک بود که موجب کاهش ابتلا به بیماری کرونا شد.

 

وی اضافه کرد: در این شرایط نیز نباید با عادی انگاری و بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل‌ها، شرایطی را ایجاد کنیم که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند و به ویژه از مردم می‌خواهیم، در ماه مبارک رمضان، دورهمی های افطاری نداشته باشند و هرگونه مراسم ترحیم و تجمع نیز ممنوع است.

 

استاندار هرمزگان، ترددهای درون استانی را یکی از عوامل اصلی انتشار بیماری کرونا دانست و بیان داشت: به عنوان نمونه در یکی از شهرستان های هرمزگان، یک فرد که از خارج کشور بازگشته بود، در دیدار با خانواده و اقوام، موجب ابتلای ۷۰ نفر به ویروس کرونا شد.

 

همتی اظهار داشت: انتظار ما این است که مردم، ترددهای درون استانی و به ویژه ورود و خروج به شهر بندرعباس را به شدت محدود و کاهش دهند و همچنین از شهرها به روستاها و بالعکس نیز تردد و مسافرتی صورت نگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بار دیگر در خانه ماندن را جدی بگیرند و از حضور غیرضروری در بازار، ادارات، مکان های عمومی و هرگونه تجمع خودداری کنند و پروتکل‌ها و فاصله گذاری باید به طور جدی در حمل و نقل عمومی، اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، ترمینال، راه آهن، فرودگاه و بنادر مسافرتی رعایت شود.

 

استاندار هرمزگان بیان داشت: با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، هرگونه تجمع در سواحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی باید با قاطعیت با هر خودرویی که در ساحل، پارک باشد، برخورد و آن را جریمه کند، تا از تجمع جلوگیری شود.

 

همتی با تاکید بر اینکه باید اقدام همه جانبه‌ای برای کاهش شیوع بیماری کرونا داشته باشیم، اظهار داشت: باید به طور جدی از تجمعات پرهیز شود و با توجه به اینکه موارد بسیاری از ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا وجود دارد، توصیه می‌شود که در درون خانواده ها نیز اصول بهداشتی رعایت شود.

 

وی با تاکید بر لزوم ضدعفونی مستمر محیط های عمومی از سوی شهرداری ها و دهیاری ها، عنوان کرد: فرمانداران نیز با جدیت تمامی ترددها و ورودی و خروجی به شهرستان‌ها را کنترل کنند و بر تمامی فعالیت ها نظارت لازم را داشته باشند و در صورت اینکه در مکانی پروتکل ها رعایت نشد، با متخلفان برخورد کنند.

 

استاندار هرمزگان یادآور شد: با توجه به اینکه، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد، به منزله جرم عمومی محسوب می‌شود و دستگاه قضایی در صورت قانون شکنی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به این مسئله ورود خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

 

همتی تصریح کرد: استعمال قلیان نیز یکی از راه های انتقال ویروس کرونا است که نمونه‌های آن در استان وجود دارد و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، عرضه قلیان ممنوع است و باید به طور قاطع با آن برخورد و جمع آوری شود.

 

وی ادامه داد: تلاش وسیعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با انجام روزانه نزدیک به دو هزار تست کرونا برای بیماریابی و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان صورت می‌گیرد و افرادی که تست کرونای آنها مثبت است، باید حتما دوره قرنطینه را به طور کامل رعایت و از حضور در محیط‌های اجتماعی و کاری به طور جدی خودداری کنند و در قالب طرح شهید سلیمانی نیز نظارت دقیقی از سوی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی، بر روی قرنطینه افراد مبتلا به کرونا صورت می‌گیرد.

 

استاندار هرمزگان بیان داشت: فرمانداران باید با برنامه، وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ها را کنترل و محدودیت‌ها را اعمال کنند و کارهای عمرانی و فعالیت‌های تولیدی نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و همه تلاش کنیم که در یک ساز و کار مناسب، سلامت مردم همراه با معیشت آنها تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار