استاندار هرمزگان در ستاد انتخابات هرمزگان از برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد :
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان، کاملاً آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است و تدابیر لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 18 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان، عنوان کرد: پس از تشکیل هیأت های اجرایی، روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان انجام شد که برای شوراهای اسلامی شهر، ۹۱۷ داوطلب و برای شوراهای اسلامی روستا، هشت هزار و ۲۷۴ داوطلب به صورت قطعی و نهایی در هرمزگان ثبت‌نام کردند.

 

وی ادامه داد: استان هرمزگان دارای ۴۵ شهر است که انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آنها برگزار می‌شود و از این تعداد، شورای اسلامی ۴۳ شهر دارای پنج عضو اصلی، شورای اسلامی شهر میناب دارای هفت عضو اصلی و شورای اسلامی شهر بندرعباس دارای ۱۱ عضو اصلی است و نامزدهای انتخابات در مجموع برای کسب ۲۳۳ کرسی اصلی شوراهای اسلامی شهرها در استان هرمزگان رقابت می‌کنند.

 

استاندار هرمزگان افزود: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی روستا، در ۱۳۲۱ روستای استان هرمزگان برگزار می‌شود که از این تعداد شورای اسلامی ۱۱۷ روستا دارای پنج عضو اصلی و شورای اسلامی ۱۲۰۴ روستا دارای سه عضو اصلی هستند و در مجموع نامزدهای انتخابات برای کسب ۴۱۹۷ کرسی اصلی شوراهای اسلامی روستاها در هرمزگان رقابت می‌کنند.

 

همتی تصریح کرد: در مجموع ۵۳ هیأت اجرایی انتخابات در هرمزگان تشکیل شده و تعداد کل معتمدین معرفی شده در استان نیز ۱۵۶۰ نفر است.

 

وی گفت: فرمانداران باید از هم اکنون پیش بینی لازم را در خصوص شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار داشته باشند و همچنین فرمانداران و بخشداران تا نیمه اول اردیبهشت ماه، از محل های شعب رای گیری بازدید و نواقص احتمالی آنها را رفع کنند.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بنا شده تا در مناطقی که در گذشته دارای جمعیت مشارکت کننده بسیاری در انتخابات بوده اند، تقاضای افزایش تعداد محل‌های اخذ رای را داشته باشیم.

 

همتی با تاکید بر اینکه هماهنگی مناسبی میان هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار داشت: با همدلی، هماهنگی، همکاری و کمک یکدیگر تلاش می‌کنیم تا انتخاباتی باشکوه و دارای نظم، امنیت و آرامش در هرمزگان برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: مردم هرمزگان همواره مشارکت خوبی در انتخابات داشته‌اند و همه ما باید تلاش کنیم که زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور در هرمزگان فراهم شود.

 

استاندار هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان، کاملاً آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است و تدابیر لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است.

 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار