جوابیه:
تابناک-رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان طی گفتگویی نسبت به موارد نقل شده از سوی مدیرعامل این خانه و رهاورد سفر اخیر هیات مدیره خانه مطبوعات کشور ، شفاف سازی کرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 19 April 2021

طبق این گزارش معصومه قاسمی در خصوص صحبت‌های بی‌اساسی که طی روزهای اخیر با هدفی مشخص از سوی مهراب رشیدی، مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان مطرح شد، اظهار کرد: در پاسخ به خبری که از سوی رشیدی در روزنامه ارثیه همسرش در شب برگزاری نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در بندرعباس و بقصد تحت الشعاع قراردادن این دیدار مهم با هدایت بعضی از افراد خارج از خانه که خود را متصل به قدرت می‌بینند، منتشر شد، گفت: برای تنویر افکار عمومی ، بیان برخی توضیحات و روشنگری‌ ضروری است.
عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: متاسفانه از سوی مدیرعامل خانه هرمزگان شاهد رفتارهای خارج از اخلاق و عرف مانند عدم حضور در جلسات هیات مدیره و تماس‌های تلفنی با اعضای خانه مطبوعات استانهای کشور در راستای کارشکنی، جلوگیری از اقدامات عام‌المنفعه برای مطبوعات استان و تخریب هیات مدیره خانه هرمزگان بوده و هستیم.
قاسمی تصریح کرد: علاوه بر این مسائل، مدیرعامل به دور از رعایت اخلاق حرفه‌ای، با وجود اطلاع از آغاز برنامه‌های اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور همزمان اقدام به برگزاری جلسه هیئت مدیره استان نمود تا با بد اخلاقی دور از انتظار به میهمانان استان که در فرهنگ استانی غیر قابل پذیرش و هضم است دهن کجی نماید که صد البته این جلسه با درایت اکثر اعضا که مشغول همراهی میهمانان بودند به حد نصاب نرسید، همه این رفتارهای کودکانه در حالی انجام گرفت که طبق اساسنامه، هماهنگی برگزاری جلسات هیئت‌مدیره بر عهده رئیس خانه است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور، نشست با اعضای هیئت مدیره استان نیز برای طرح مشکلات و درخواست های احتمالی اعضا برنامه‌ریزی شده بود و طبق اعلام صورت گرفته در جریان این نشست بودند، ابراز داشت: در شب برگزاری نشست اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور در بندرعباس، بدون در نظر گرفتن منافع اهالی رسانه، خبری ناشیانه و بدون درایت از سوی مدیرعامل منتشر می‌شود که در عین ناباوری، مهمانان آن را مهمان‌نوازی از سوی ایشان تلقی کرده و در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به آن شدیدا گلایه کردند.
قاسمی با اشاره به واکنش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص، بیان کرد: وی طی تماس تلفنی و نشست حضوری با تکذیب موارد عنوان شده توسط مدیرعامل خانه مطبوعات استان در خصوص تفویض برخی اختیارات به وی، تاکید کرد که در صورت وجود درخواست قانونی و منطبق با اساسنامه، به درخواست‌های مدیرعامل خانه نیز رسیدگی می‌شود. اما وی این گفته مدیرکل را به گونه ای طرح کردند که گویا مدیرکل خلاف اساسنامه اظهار نظر کرده است.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان همچنین گفت: با وجود گذشت 9 ماه از روی کار آمدن هیئت مدیره جدید و انتخاب مدیرعامل،بعلت ناتوانی وی در انجام کارهای اندک هیات مدیره مانند برگزاری روزخبرنگار، اکثر اعضا از عملکرد مدیرعامل رضایت ندارند.
عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور خاطرنشان کرد: عدم توانمندی در ارایه برنامه و عدم اجرایی کردن مصوبات هیئت مدیره، دلیل واضح و مبرهنی است که مدیرعامل بخواهد خود را پشت دلایل واهی با این نوع فرافکنی ها مخفی کند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان با بیان اینکه از آغاز فعالیت دوره کنونی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، تنها دو نفر به جمع اعضای خانه مطبوعات اضافه شده است، در توضیح دلایل قانونی تایید درخواست‌ عضویت آنها، گفت: یکی از اعضای تایید شده، مدیر مسئول یکی از نشریات فعال محلی است که تنها شرایط تایید عضویت برای مدیر مسوول ، دارا بودن ضریب انتشار است.
قاسمی در ادامه با بیان اینکه درخواست عضویت این فرد در تاریخ 31 خردادماه 99 در سامانه ثبت شده و پس از رفع نقص، در تاریخ 12 دیماه 99 تایید و به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شده است، عنوان کرد: نکته قابل تامل این است که، تایید عضویت وی توسط کارشناس مربوطه ارشاد استان چرا دقیقا در تاریخ 18 فروردین 1400 و همزمان با برگزاری نشست اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کشور در بندرعباس انجام شود و خبر آن در اختیار مدیر عامل قرار گیرد و فردای همان روز با هماهنگی از پیش تعیین شده، خبر آن را به گونه ای منتشر می‌ کنند که گویا فقط خانه در تایید آن نقش داشته است ، تا سفر را تحت الشعاع خود قرار دهند.
در حالیکه تایید درخواست عضویت در دوره قبل بوده است وتایید ارشاد در این زمان انجام گرفته است.
وی با اظهار اینکه درخواست عضویت نفر تایید شده دوم نیز مربوط به یک خبرنگار است که یک مرحله در تاریخ شش خردادماه 99 به منظور رفع نواقص توسط خانه مطبوعات استان در خواست آن رد می‌شود و نهایتا پس از رفع نقص در تاریخ 20 خردادماه 99 برای تایید به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال می‌شود، قاسمی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در خصوص تایید این فرد این است که، تایید صورت گرفته از سوی خانه مطبوعات، پیش از برگزاری انتخابات دوره کنونی(در تاریخ 27 خردادماه 99) صورت گرفته و طبق روال، مربوط به هیئت مدیره دوره قبل بوده است، اما این درخواست نیز با گذشت بیش از 9 ماه، در تاریخ 18 فروردین‌ماه 1400 از سوی کارشناس مربوطه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تایید قرار می‌گیرد، که همه نشان از یک هماهنگی از پیش تعیین شده بوده است.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان اضافه کرد: بر اساس شواهد موجود، به نظر می‌رسد علاوه بر تایید عضویت این دو درخواست در تاریخ 18 فروردین‌ماه و در بدو ورود اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور و اطلاع‌رسانی به مدیرعامل برای انتشار خبر تشویش‌کننده و تاثیرگذار، مسئله‌ای غیر قابل انکار است.
وی با بیان اینکه طبق ماده 38 اساسنامه، مدیرعامل مجری وظایف تفویض شده از سوی هیئت مدیره است، تصریح کرد: از آنجایی که پس از انتخاب آقای رشیدی به عنوان مدیرعامل، رمز سایت اطلاع‌رسانی و صفحه رسمی خانه در اینستاگرام به وی تحویل شد، ولی ایشان با تغییر رمز عملا هیات مدیره را از دسترسی به سایت محروم کرد و از انتشار نشست‌های اعضای هیئت مدیره نیز امتناع ورزید و همین مسئله نوعی بی‌اعتمادی هیات مدیره را به دنبال داشته است که در همین راستا از آن پس هیچ تفویض اختیاری از سوی هیئت مدیره به خصوص سامانه عضویت اعضا(پنل کاربری) به وی نشده است.
جمع‌آوری شبانه امضا
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به جمع‌آوری امضاء توسط برخی افراد اختلاف‌جو و سوءاستفاده‌گر با هویت مشخص اشاره و عنوان کرد: این افراد در پوشش بستگان نزدیک به برخی مسئولان استان، مانند سابق در تلاش برکناری تعدادی از اعضای هیئت مدیره از طریق جمع‌آوری امضای اعضای خانه مطبوعات استان هستند که متاسفانه مدیرعامل خانه نیز به عنوان یک بازیچه، طی این حرکت در حال ایفای نقش همسو با مخالفان خانه است.
آنها خوشبختانه حتی اساسنامه را نمی دانند و در دور تسلسل گرفتار شده اند،آنچه لازم است اینجا گفته شود اینکه از ارشاد انتظار است که رفتارهای خلاف قانون و اساسنامه، مدعی رسانه ای بودن آنها را، زیر نظر گرفته و وظایف قانونی خود را اعمال نماید.
دستاوردهای سفر خانه مطبوعات و رسانه های کشور
قاسمی با تشکر ازحضور هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های کشور در بندرعباس افزود: این سفردستاوردهای خوبی را برای خبرنگاران بهمراه داشت :
- اختصاص 50 فقره تسهیلات به خبرنگاران هرمزگانی.
- اختصاص تجهیزات و رایانه به خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان.
- قول مساعد استاندار هرمزگان برای افتتاح مجتمع رسانه ای در بندرعباس.
- برگزاری جشنواره ملی مطبوعات محلی به میزبانی هرمزگان .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار