معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان خبر داد:
تابناک_معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از آغاز طرح شناسایی منابع آبهای داخلی مساعد آبزی پروری در شیلات هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 19 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،مسعود بارانی با اشاره به اهمیت آبزی پروری در تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی گفت: طرح شناسایی منابع داخلی مساعد آبزی پروری در شیلات هرمزگان با هدف شناسایی اراضی و منابع مستعد آبزی پروری در مناطق روستایی و دور از ساحل صورت میگیرد.

وی افزایش مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارهای دور از ساحل، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد کشاورزان، استفاده بهینه و توام از آب کشاورزی، ارتقای تولید و ... را از دیگر اهداف این طرح خواند.

بارانی تصریح کرد: باتوجه به افزایش جمعیت جهان،فعالیت های آبزی پروری می تواند با رشد بسیار سریع نقش مهمی در تامین بخشی از نیازهای پروتئینی مردم داشته است و در همین راستا شیلات هرمزگان خوشبختانه همواره توانسته گام های خوبی بردارد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر وجود استخرهای متعدد ذخیره آب کشاورزی، وجود رودخانه های متعدد و نیز احداث انواع آب بندان ها و سد ها با هدف ذخیره آب کشاورزی فرصت خوبی را جهت استفاده از این منابع در امر پرورش انواع آبزیان نیز فراهم نموده،که امید است با حمایت مسئولان بتوانیم از این ظرفیت ها به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه و رونق بیش از پیش بهره بگیریم.

 

وی با بیان اینکه بیش از90 واحد آبزی پروری در مناطق روستایی و یا دور از ساحل مشغول به فعالیت هستند افزود: خوشبختانه استان هرمزگان با داشتن ظرفیت های خوب و همچنین حرکتی استوار در مسیر"تولید؛پشتیبانی ها،مانع زدایی ها" می تواند دست آوردهای خوبی در همه زمینه های شیلاتی به ویژه در استفاده از منابع داخلی جهت آبزی پروری داشته باشد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار