رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد:
تابناک-رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از 5 هزار 850 تولد طی سال 1399 در این مرکز درمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 19 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد مورخ گفت: با توجه به شرایط خاص و بحرانی کرونا در کشور و جهان تولد نوزادان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب همچنان به قوت خود باقی است.

 

وی افزود: در سال جاری خصوصا در نیمه های سال این پیش بینی انجام شد که تولد نوزادن در این برهه از زمان به دلیل وجود بیماری کرونا به کمترین میزان تولد نسبت به سالهای گذشته باشد ولی به لطف الهی شاهد کاهش حداقلی در این ایام بودیم.

 

ندا بهادری مسئول و کارشناس مامایی زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب نیز اظهار کرد: در سال 1388 تعداد آمار نوزادان سزارین و طبیعی 6 هزار و 428 زایمان موفق بوده که در مدت مشابه سال 99 تعداد 5 هزار و 850 نفر نوزاد متولد شده که از این تعداد یک هزار و 717 سزارین و 4 هزار و 133 نفر زایمان طبیعی موفق داشته اند.

 

بهادری با ابراز خرسندی از تولد 23 نوزاد در 27 ساعت در آخرین روزهای سال 1399گفت: تعداد 23 زایمان موفق در زایشگاه انجام شده که از این تعداد 18 تولد زایمان طبیعی و 5 زایمان سزارین با تعداد 15 نوزاد پسر و 8 نوزاد دختر بود.

 

وی افزود : طی یک سال گذشته که در شرایط خاص کرونایی بودیم تعدادی از ماماها به کرونا مبتلا شدند و در برهه ای از زمان نیز با کمبود شدید نیرو و با فشرده کار بالا زایمان‌ها انجام می‌شد و در این بین بسیاری از مادران هم با این بیماری درگیر بودند که خوشبختانه تلفات جانی در این یکسال نداشتیم.

 

بهادری با توصیه مجدد به مادران و تقاضای عاجرانه از آنان خواست به هیچ عنوان از خانه بیرون نروند و در خانه بمانند مگر در صورت نیاز و برای کارهای ضروری از جمله اقدامات درمانی، چرا که بخاطر حفظ جان مادر و نوزاد تا حد ممکن هیچ داروی برایشان تجویز نمی شود و بهترین راه پیشگیری در خانه ماندن، به مهمانی ها نرفتن ماسک زدن و مراقبت از خود و فرزندشان می باشد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار