مدیر تعاون روستایی هرمزگان خبرداد:
تابناک-مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آمادگی فروشگاه ها و مراکز عرضه تعاون روستایی در سطح شهرها و روستاهای استان جهت توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 19 April 2021

به سیروس اسدپور درگفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان با بیان اینکه با توجه به اینکه تشکل های تعاون روستایی مردمی است و فروشگاه ها و مراکز عرضه نیز با سرمایه مردمی اقدام به خدمات‌رسانی به اعضا و  شهروندان می کنند؛ اظهار داشت: فروشگاه های تعاون روستایی همواره ثابت کرده اند که سالم‌ترین و معتبرترین مراکز عرضه کالاهای اساسی، تنظیم بازاری، محصولات کشاورزی و... هستند و در حال حاضر نیز ظرفیت توزیع کالاهای اساسی را در ماه مبارک رمضان داریم. 

اسدپور خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه های توزیع کننده کالاهای اساسی توجه ویژه ای به مراکز و فروشگاه های تعاون روستایی داشته باشند تا آنها نیز در توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار نقش آفرینی کنند. 

مدیرتعاون روستایی گفت:100تن میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال و کیوی و... را با نرخ مصوب و حتی پایین تر از قیمت مصوب در سطح مراکز توزیع  تعاون روستایی سطح استان با ارزش ریالی 125 میلیون تومان در ایام تعطیلات نوروز 1400 توزیع کردیم. 

اسدپور از توزیع 1500 تن  کالا در غرفه های دائمی در سال گذشته خبر داد و افزود: 487 تن برنج، 450تن مرغ، 350 تن روغن، 150 تن شکر، 15تن تخم مرغ، 20 تن گوشت منجمد، 60 تن مرغ گرم، 60 تن ماهی و... در قالب طرح تنظیم بازاری  در غرفه های دائمی در سطح استان توزیع شده است. 

وی افزود: از ابتدای امسال نیز 17 تن مرغ گرم بصورت تنظیم بازاری در بندرعباس و 50 تن در حاجی آباد با قیمت مصوب در فروشگاه های تعاون روستایی توزیع شده است. 

وی اظهار داشت : در راستای حمایت و خدمات‌رسانی به شهروندان در راستای تنظیم بازار و حمایت از تولید مصرف کننده، همواره آمادگی عرضه کالاهای اساسی و... را داریم. 

اسدپور گفت:  در سال گذشته 33هزار و 553 تن محصولات کشاورزی و نهاده های دامی شامل خیارسبز، گوجه، هندوانه، پیاز، جو و سبوس به ارزش  627 میلیارد ریال بصورت توافقی از کشاورزان خریداری و در فروشگاه ها و مراکز عرضه بین شهروندان توزیع شد. 

وی از خرید تضمینی پیاز از 19 اسفندماه به میزان 27 هزار تن  با نرخ مصوب کیلویی 596تومان و همچنین 219 تن بصورت توافقی قبل از 19 اسفندماه و 150 تن خرید توافقی بادمجان  خبرداد.

مدیرتعاون روستایی افزود: از 27 هزار تن پیاز بصورت تضمینی خریداری شده، مجوز خروج 8هزار تن پیاز از استان صادر شده تا به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی جهت توزیع بین مددجویان شان تحویل شود و بخشی از طریق فراخوان به فروش می رسد که تا قبل از فاسد شدن، مصرف شود که درحال حاضر برای انتقال آنها با مشکل تامین کامیون مواجهه ایم.

اسدپور گفت: تعاون روستایی در زمان بحران ها در خط مقدم خدمت‌رسانی و تعدیل بازار حضور داشته و نیاز است توجه ویژه ای توسط دستگاه های متولی توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار به فروشگاه ها و مراکز توزیع تعاون روستایی در شهرها و روستاهای استان شود و از این ظرفیت جهت ارائه خدمات مطلوب و بیشتر به شهروندان استفاده شود.

به گفته وی از ماه‌های پایانی سال گذشته به اتحادیه خلیج فارس تعاون روستایی استان کالاهای اساسی وتنظیم بازاری جهت توزیع داده نمی شود، در حالی فروشگاه های این اتحادیه می توانند در توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازاری نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار