تابناک-معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان ۸سرنشین شناور صیادی توسط نیروی دریایی سپاه در آبهای جنوب جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 19 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل مکی زاده در تشریح جزئیات نجات جان ۸ صیاد گفت: حوالی ساعت ۱۶ امروز ۳۰فروردین ماه یک فروند شناور صیادی در دو مایلی جنوب جزیره قشم، هنگام بیرون کشیدن تور ماهی گیری دچار آبگرفتگی می‌شوند.

 

وی افزود: این شناور که مجهز به سیستم مخابراتی بوده، اعلام اضطرار کرد و بلافاصله یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه که در منطقه حضور داشته پس از دریافت پیام وارد عمل شده وهر۸ نفر صیاد مضطر را که پس از غرق شدن شناورشان گرفتار امواج شده بودند را نجات داده و درسلامت کامل به محل امن منتقل می‌کند.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان علل این حادثه را بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و مبادرت به صیادی در شرایط نامساعد جوی اعلام کرد و گفت: علیرغم هشدارهای هواشناسی و تاکید بر اجتناب از سفر شناورهای کوچک صیادی در آن ساعت از روز، متاسفانه سرنشینان شناور مذکور با بی توجهی اقدام به صیادی در منطقه می‌کردند.

 

مکی زاده ضمن قدردانی از مشارکت و حضور بموقع نیروهای نیروی دریایی سپاه در این عملیات نجات اظهارداشت: در راستای امضای تفاهمنامه همکاری منعقده فی مابین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با ارگانهای دریایی استان در جهت تعمیق و گسترش همکاری‌ها در امر جستجو و نجات دریایی خوشبختانه هم افزایی لازم ایجاد و در صورت لزوم، مشارکت کلیه ارگانهای دریایی استان را در مواجهه با حوادث احتمالی خواهیم داشت.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار