کد خبر: ۹۵۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 27 April 2021

گرچه ظریف حاج قاسم را رفیق خود می خواند اما می توان گفت در عالم خارج و حیات سیاسی و اجتماعی حاج قاسم به یک رقیب جدی برای ظریف تبدیل شده بود.

 

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ علی ستاری فعال فرهنگی و رسانه ای هرمزگان در یادداشتی نوشت: یکی از اتفاقات عظیم و تکان دهنده ی آخرین سال قرن سیزدهم هجری؛ به شهادت رساندن ناجوانمردانه ی عبدصالح و بنده ی مخلص خداوند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ او یکی از بازماندگان نسل مردان مردی بود که شیران روز و عابدان شب بودند و عالم را به حیرت واداشته بودند؛ بازمانده ی نسلی که باکری و باقری و همت و خرازی و صیاد را در دامان خود پروراند؛ مردانی که شاید قرنی بگذرد و مادر گیتی چون آنها نزاید.

 

زمانی که دیپلمات های امروز ما در آمریکا و کشورهای اروپایی مشق دیپلماسی و مذاکره می کردند فرزندان روح الله در جبهه های طاقت فرسای جنوب و صعب العبور غرب به دکترین نظامی دنیا درس ایثار و شهادت می دادند و ماشین جنگی کدخدا و نوچه هایش را زمین گیر کردند تا برای اولین بار در تاریخ این مرز و بوم شاهد تغییرات جغرافیایی در مرزهایمان در جنگ ها و دسیسه های اجانب نباشیم و تاریخمان را با افتخار نگارش کنیم.

 

دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی با شعار بلد بودن زبان دنیا و بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی روی کار آمد و مرد همیشه در صحنه وزارت امور خارجه یعنی محمد جواد ظریف را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد؛ ظریف که بعد از مذاکرات فشرده در ژنو و لوزان و ... توانست به توافقی با 5+1 دست پیدا کند گرچه خیلی ها از همان ابتدا برجام را یک توافق خیلی بد و خیانتی در حد ترکمانچای می دانستند اما تیم عملیات روانی دولت بسیار قوی تر از این حرف بود و به هر حربه ای بود مخالفین خود را کنار زد و برجام بعنوان یک سند افتخارآمیز ملی وارد ادبیات محاوره ای ما شد؛ تبلیغات بر روی برجام به حدی زیاد بود که هم ردیف با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برایش در مدارس و جامعه جشن هایی اختصاص داده شد و همه ساله در سالگرد امضا برجام زنگ برجام در مدارس به صدا در می آمد و همه از یک دستاورد ملی و افتخارآمیز می گفتند و همچنان سردار دیپلماسی ما در پاسخ به احتمال بدعهدی آمریکا امضا کری را تضمین می دانست.

ظریف اما همچنان بر گفته های خود مسر بود و با وجود اینکه ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده بود به هیچ کدام از امتیازاتی که می خواست نرسیده بود برجام را یک توافق خوب می دانست و تمام قد از آن دفاع می کرد؛ با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا؛ ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و برجام عملا شکست خورد اما 2 نفر هنوز نمی خواستند مرگ برجام را باور کنند؛ آقای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اش!

دکتر ظریف اما به اندازه ی دیگر وزاری شکست خورده دولت؛یعنی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که طرح تحول نظام سبامتش و دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی که تزهای مسکنش شکست خورده بود اهل استعفا نبود و تا به امروز که دوباره کشور را پای میز مذاکره رفته کشانده است پای مواضع خود باقی ماند.

در آن سوی میدان اما مردی با لباس های خاکی قرار داشت مردی که از کردستان عراق تا ارتفاعات جولان و مرزهای رژیم صهیونیستی همه از او حساب می برند.

او مردی بود که مردم ایران او را "حاج قاسم" می نامیدند و در جستجوی معشوقه ی خود شب و روز درحال تلاش و تکاپو بود تا به رفقای شهیدش بپیوندد.

حاج قاسم در حالی که تمام دنیا قد علم کرده بودند بشار اسد را سرنگون کنند توانست با رهبری جبهه مقاومت و متحد کردن آن جلوی این خواسته ی غرب بایستد و آن ها را ناکام بگذارد.

 

سردار سلیمانی؛ ولد زنای آمریکا یعنی داعش را در حالی که کشورهای اروپایی و سیستم های امنیتی پیچیده شان هم از مقابله با آن درمانده بود را شکست داد و پایان حیات داعش را اعلام کرد؛ او بود که عزت را به پاسپورت ایرانی بازگرداند و نگاه کشورهای همسایه را به ایران از یک کشور تحریمی به یک کشور شکست ناپذیر تبدیل کرد؛ با عملکرد او بود که بسیاری از کشورها فهمیدند نباید بی چون چرا تابع آمریکا باشند و برای اولین بار رای و نظر آمریکا در مجامع بین المللی به کرسی ننشت؛ او مرد میدان عمل بود نه جنتلمن پشت میز مذاکره و همین موضوع هم ناخودآگاه بین او و سردار دیپلماسی رقابت یک طرفه ایجاد کرد؛ حاج قاسم تمام آن چیزهایی را که ظریف در سالها سفر و مذاکره به دنبالش بود را با عمل به دست آورد و نشان داد که زبان دنیا را بیشتر از دنیا طلب ها بلد است چرا که او حریف آنها بود.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار