تابناک-تیم پایگاه خبری و تحلیلی تابناک استان هرمزگان، روزنامه دریا و هفته نامه جنوب ایران با حضور در مرکز انتقال خون، خون اهدا کردند.
کد خبر: ۹۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 04 May 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ شامگاه گذشته همزمان با شب بیست و یکم رمضان شب قدر و شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام تیم خبری تابناک هرمزگان به همراه مدیر مسئول و سردبیر و مدیر مسئول روزنانه دریا و مدیر مسئول و سردبیر هفته نامه جنوب ایران با حضور در مرکز انتقال خون بندرعباس خون اهدا کردند.

نیاز به گروه های خونی در استان و کشور امری انکارناپذیر است و همه روزه بیمارستان ها و مراکز درمانی به تعدادی واحد خونی نیاز دارند تا بتوانند نیاز بیماران به خون را رفع و رجوع کنند.

شیوع ویروس منحوس کرونا و هم چنین فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان موجب شده است که مراجعه اهدا کنندگان به خون کاهش پیدا کند

مریم پاسالار مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی تابناک هرمزگان و سردبیر هفته نامه جنوب ایران با اشاره به اهمیت اهدای خون بیان کرد: در ایامی که باب نذورات به شکل های مرسوم بسته شده است و به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امکان پخت و پز و توزیع غذای نذری کمتر شده است مردم می توانند نذر خون انجام دهند.

وی عنوان کرد: نذری که از اموال انسان باشد بسیار در درگاه ایزد منان ارزشمند است اما قطعا آنان که از جان خود بذل می کنند در درگاه خداوند مقرب تر می شود اهدای خون نمونه ای از گذشتن از قسمتی از جان آدمی است.

مدیر مسئول تابناک تصریح کرد: اهدای خون در کنار اینکه می تواند موجبات نجات چندین انسان را از مرگ فراهم کند همچنین موجب سلامتی و نشاط روحی انسان نیز می شود خبرنگاران که در همه عرصه هایی که ختم به حل مشکلات مردم می شود پیشگام هستند با حضور امشب خود در مرکز انتقال خون اهتمام ویژه خود به حفظ جان انسان ها را به نمایش گذاشتند.


سیروان کوهی سردبیر پایگاه خبری تحلیلی تابناک هرمزگان و مدیر مسئول هفته نامه جنوب ایران اظهارداشت: در این شب ها که درهای رحمت الهی بیش از پیش بر سر بندگان باز است اقدام های عام المنفعه و خداپسندانه بسیار دارای ارزش مادی و معنوی است.


وی افزود: طبق آیات و روایات ارزش کار کسی که یک انسان را نجات دهد همانند کسی است که همه انسان ها را نجات داده است و چه کاری بالاتر از اینکه بدانیم اهدای خون می تواند جان 3 نفر را نجات دهد.

کوهی بیان کرد: برخی از کارها را به هیچ عنوان نمی توان ارزش گذاری مادی که و ارزش آن را فقط کسانی می دانند که چشم انتظار خون ما هستند چنانچه ارزش آب را بیش از همه کسی درک می کند که به عطش دچار باشد.

سمیه موسوی فعال حقوقی و اجتماعی اهدای خون را امری خداپسندانه و صدقه جاریه دانست و گفت: این امر برای حفظ جان یک بیمار انجام می گیرد و موجب حفظ سلامتی شخص اهدا کننده نیز می شود اقشار مختلف جامعه و ازجمله کودکان بیمار نیازمند به خون از آثار این کار خداپسندانه بهره‌مندمی شوند و دعای خیر آنان سعادت انسان را در پی دارد.


وی تاکید کرد: من از همه مردم می خواهم که در این ایام مخصوصا شب های قدر نسبت به اهدای خون اهتمام ویژه ای به خرج دهند و هم گامی در سلامتی خود بردارند و هم موجب نجات جان بیماران نیازمند شوند.


یعقوب دبیری نژاد مدیر مسئول روزنامه دریا که تیم خبری را در این امر خداپسندانه همراهی می کرد نیز بر لزوم توجه به اهدای خون تاکید کرد و گفت: اهدای خون فقط به این شب ها محدود نیست و تقریبا این سعی را دارم که هر 4 ماه یک بار این اقدام را انجام دهم.


وی بیان کرد: به نوعی اهدای خون زکات سلامتی هر فرد است و ما به واسطه سلامتی ای که خدا به ما ارزانی داشته است و حداقل به دلیل اینکه از هیچ بیماری رنج نمی بریم، باید به نوعی زکات سلامتی خود را با اهدای خون پرداخت کنیم وقتی انسان حساب می‌کند که با این کار خیر، ‌سلامتی چه تعداد انسان حاصل می‌شود، خوشنودی و رضایت تمام وجودش را فرامی گیرد و می‌خواهد تا پایان عمر به این کار خیر ادامه دهد.

جواد بهرامی فعال اجتماعی از همراهان تیم خبری با بیان اینکه اهدا خون اقدامی خداپسندانه و صدقه جاریه است که ثواب فراوان دنیوی و اخروی برای فرد اهداکننده به دنبال دارد.

بهرامی بیان کرد: خون اهداشده برای حفظ حیات و سلامت بیماران مورداستفاده قرار می‌گیرد و این ازجمله بهترین اعمالی است که از انسان به یادگار می‌ماند انسان وقتی این توان را دارد که می‌تواند با اهدا خون خود، جان بیماران و مجروحان حوادث و تصادفات را نجات دهد،‌ باید شکرگزار خداوند متعال باشد.

انتهای پیام/علی ستاری

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار