تابناک-مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان با بیان اینکه اهدای خون منعی برای روزه داری ندارد، خواستار مراجعه مردم برای انجام این امر خداپسندانه شد.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 04 May 2021

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان در گفتگوبا خبرنگار تابناک از بندرعباس،  گفت: هرساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مراجعین به مراکز اهدای خون به دلیل روزه داری کاهش پیدا می کند در حالی که نیاز به خون همیشگی و به صورت مداوم است.


وی افزود: استان هرمزگان 2 هزار و 500 بیمار خاص دارد و بیماران تالاسمی برای بهرمندی از یک زندگی نسبتا طبیعی باید خون و فرآورده های خونی مصرف کنند.


مدیر کل انتقال خون استان هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان پایگاه ترانزیتی کشور است و جاده ترانزیتی دارد به همین منظور بالابودن آمار تصادفات نیاز اورژانس ها به خون را افزایش می دهد و همچنین بیمارانی که جراحی می کنند، مادران بارداری که حین جراحی خونریزی می کنند و نوزادان نارس که باید تعویض خون شوند به خون و فراورده های آن نیاز دارند.


زارعی تاکید کرد: از هر سه نفر یک نفر در دوران حیات به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند و از آنجایی که در نگهداری خون و فرآورده های خونی محدودیت وجود دارد و هیچ گونه جایگزین مصنوعی هم برای خون ساخته نشده است تقاضا داریم از اهدا کنندگان عزیز و مردم خونگرم و فهیم استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان و در ساعات ابتدایی صبح یا بعد از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

 

وی عنوان کرد: روزه داری منعی جهت اهدای خون ندارد و به طور کلی آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهارماه یک بار می توانند به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کنند.


مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان تاکید کرد: هر خونی که اهدا می شود جان 3 انسان را نجات می دهد، خون اهدایی خون کامل است و در واحد فرآوری سازمان انتقال خون به پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز تبدیل می شود و این 3 فرآورده می تواند از آن خون کامل جان 3 بیمار را نجات دهد.


وی خاطرنشان کرد: ما باید پاسخگوی نیاز خونی 22 مرکز درمانی باشیم لذا خواهشمان از مردم این است که اهدا خون را به شب های قدر موکول نکنند و اگر به واسطه انجام نذورات و اعتقاد مذهبی بود آن را در سایر روزهای ماه مبارک رمضان نیز انجام دهند چرا که ما روزانه 200 تا 250 واحد خون در استان نیاز داریم.


مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان اظهار داشت: پذیرش از داوطلبان اهدای خون در مرکز انتقال خون بندرعباس سه شنبه ۱۴اردیبهشت عصر : از ساعت ۱۶ الی ۲۲ خواهد بود که مراجعین می توانند با مراجعه به سازمان انتقال خون به
آدرس حد فاصل چهار راه مرادی به سمت فلکه برق مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: خودرو اهدا کنندگان خون شامل جریمه در ساعات منع تردد نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار