تابناک-با تائید شرایط جدید انتخابات توسط شورای نگهبان برخی از افراد که کاندیداتوری خود را برای انتخابات 1400 اعلام کرده بودند از رقابت های انتخاباتی باز می مانند.
کد خبر: ۹۶۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 05 May 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ آیین نامه جدید شرایط ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تصویب و به وزارت کشور ابلاغ شده است.
طبق این مصوبه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برای ثبت نام شرایط زیر را داشته باشند

در بازه سنی 40 تا 75 سال باشند

- حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل‌ آن باشند

- سابقه تصدی حداقل 4 ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن از جمله برای وزرا ذکر شده را داشته باشد

- وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می توانند کاندیدا شوند

- تمام نامزدها باید عدم سوء پیشینه ارایه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.
با مصوبه جدید شورای نگهبان
«سیدمحمد غرضی» که متولد متولد بهمن 1320 می باشد به دلیل اختلاف 5 ساله با حداکثر سن مورد قبول برای ثبت نام از رقابت های انتخاباتی جا می ماند و رویای ریاست جمهوری اش برای همیشه متوقف می شود.


محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی متولد شهریور 1360به دلیل عدم احراز شرایط سنی مندرج در مصوبه شورای نگهبان امکان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را ندارد و شاید اگر انتخابات یک سال دیرتر برگزار می شد این فرد که مانور بسیاری به دلیل جوان بودنش و مطابقت دادن اصلاح طلبان از لحاظ جوانی با معیار جوان انقلابی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری امید جوان اصلاح طلبان محسوب می شد باید رقابت های انتخاباتی را از قاب تلویزیون تماشا کند.

سید مصطفی تاجزاده دیگر کاندیدای مطرح این دوره بود او که دارای سابقه معاونت وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه دارد جزو افرادی محسوب می شود که دارای سابقه قطعی محکومیت قضایی است و احتمالا «مصطفی تاجزاده» به موجب محکومیت امنیتی مرتبط با فتنه 88، مشمول این بند از مصوبه شورای نگهبان شود.

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا دیگر کاندیدای مطرح این دوره بود که هوادارانش سر و صدای بسیاری در فضای انتخاباتی به پا کرده اند و یکی از امیدهای اصلی رای آوری می باشد؛ او نیز که شاید سابقه مدیریتی اش به 4 سال نرسد نیز احتمالا از رقابت های انتخاباتی در این دوره جا خواهد ماند.


به گزارش تابناک؛ این تحلیل برداشت نگارنده از مصوبه شورای نگهبان است و بایستی منتظر نظر قطعی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بمانیم.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار