تابناک-فرمانده انتظامی استان، گفت: با تیزهوشی پلیس هرمزگان یک کلاهبردار حرفه ای که در قالب وارد کردن لوازم خانگی با ارز نیمایی از شهروندان مبلغ 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 05 May 2021

به گزارش تابنام هرمزگان، سردار " غلامرضا جعفری" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی با وعده وارد کردن لوازم خانگی با ارز نیمایی از آن ها کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند که متهم پس از آشنايي با افراد از طريق حضوری و يا فضاي مجازي، خود را فردی با نفوذ دریکی از ادارات دولتی معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه متهم با ادعاي وارد کردن لوازم خانگي با ارز نیمايي (4200 توماني) از دو کشور خارجی و اینکه می تواند بدون ارائه پاسپورت تلفن های همراه وارداتي درسامانه همتا را ریجستر کند. ، تصریح کرد:متهم با این ترفند با فریب 10 نفر از مالباختگان مبلغ 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان اذعان کرد: کارشناسان مجرب پلیس آگاهی باتوجه به سابقه دار وحرفه اي بودن متهم، با انجام اقدامات فنی پلیسی و رد زنی مسیرهای تردد متهم، محل اختفاء وی را شناسایی کردند.

سردار جعفری با اشاره به تغییر آدرس های مکرر متهم ، افزود: سرانجام مأموران پس از ساعت ها تعقيب ومراقبت شبانه روزی متهم را به همراه یکدستگاه خودرو در یکی از محلات شهرستان های بندر عباس شناسایی ، توقیف و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شده ولی با توجه ارائه دلایل و مدارک معتبر به كليه لب به اعتراف گشوده و به جرائم ارتكابي معترف شد که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار