کد خبر: ۹۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 14 May 2021

مقام معظم رهبری فرموده اند: " ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد."
گرچه انتظار می رفت مسئولان کشور در این سال ها در جهت تحقق فرمایش معظم له تلاش نمایند که متاسفانه اینگونه نبوده و در استانی مانند هرمزگان که قطب اقتصاد کشور نیز لقب گرفته است، اما در حوزه های مختلف از جمله بهداشت ودرمان کمبودهای زیادی وجود دارد. کمبود تخت بیمارستانی، پزشک، پرستار، تجهیزات درمانی و... از یک طرف و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم استان تا جاییکه این استان در فقر خوراکی در رتبه نخست کشور قرار گرفته است؛ باعث شده بیماران و خانواده های شان به غیر از رنج مریض داری، رنج های دیگری هم داشته باشند.
هفته گذشته گزارشی از جوان 28 ساله ای در بندرعباس منتشر شد که بر اثر واژگونی خودرو، 16 ماه است که در کماست و در یک سال اخیر هم در خانه نگهداری می شود. پدرخانواده که سال ها قبل به رحمت ایزدی پیوسته است و همین پسر بزرگشان، سرپرستی خانواده را برعهده گرفته و از 16ماه قبل سرپرست شان هم به کما رفته و خانواده علاوه بر این وضعیت فرزندشان، با مشکلات معیشتی ودرمان و.... نیز مواجه شده است. آنها مجبور شده اند برای اینکه بیمار هفته ای سه تا چهار مرتبه خدمات فیزیوتراپی دریافت کند (هزینه هر جلسه فیزیوتراپی در منزل 170 هزار تومان است)، از روستا به شهر بندرعباس بیایند وخانه ای را اجاره کنند وماهیانه یک ونیم میلیون تومان اجاره پرداخت نمایند. آنها یخچالی قدیمی داشتند که پس از تعمیر چندباره، خراب شده وغیر قابل تعمیر می باشد و یک هفته است که مجبور شده اند دارو و غذا را در تشتی پر از آب کنند و مقابل کولر بگذارند تا مقداری خنک شده و فاسد نشوند.

وقتی تشت آب، جایگزین یخچال بیمار می شود
در حال حاضر این خانواده به غیر از رنج مریض داری 16 ماهه که بسیار سخت و طاقت فرساست که جوانت در خانه ات مقابل چشمت و بدون تحرک باشد و پزشکان گفته اند درمانش و خروج از کما زمان‌بر است و آنها امیدوارند هرچه زودتر این زمان برسد ؛ رنج هزینه های جاری زندگی و درمان و معیشت هم داشته و نیاز به یخچال هم دارند.
خیرین و مردم نوعدوست می توانند از این خانواده بیمار جهت خرید یخچال و هزینه های مورد نیاز به شماره کارت به نام مادرش، مهناز ببربیان تمبت عزیزی 6037997936868166 واریزی داشته باشند تا بخشی از مشکلات مالی و معیشتی و... شان برطرف شود و برای شفای این بیمار دست به دعا شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار