کد خبر: ۹۶۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 06 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان محمود یاوری؛در اولين مناظره انتخاباتي ١٤٠٠، در اولين دقايق، حملاتي بين محسن رضايي و عبدالناصر همتي رد و بدل شد. محسن رضايي در حملات خود به همتي، او را به درستي يكي از بانيان وضع موجود دانسته و حتي با سند و مدرك و نمودار، عملكرد وي را در بانك مركزي محكوم مي كرد. در اين ميان توجه به اين نكته ضروري است:

آيا رئيس كل بانك مركزي به عنوان مسئول مهمترين نهاد تنظيم اجراي سياست اعتباري و پولي كشور و يكي از اركان اقتصادي دولت را مي توان جدا از شكست اقتصادي كشور دانست؟؟؟

از سوي ديگر، عبدالناصر همتي، با حملاتي عمدتا بي اساس، و حتي بعضا متناقض با اظهارات خودش در سالهاي اخير، بسياري از مشكلات اقتصادي را به گردن محسن رضايي انداخته و حتي تخصص وي در زمينه اقتصاد را زير سوال برد. هر چند در ادامه محسن رضايي كه مناظره كننده قهاري است، به راحتي با اشاره به سوابق علمي خود در قبل انقلاب و حتي تهديد همتي به ممنوع الخروجي در صورت پيروزي، اظهارات همتي را پاسخ داد و در مقابل او عقب ننشست.

اما اگر بخواهيم انتخاب درستي داشته باشيم، مهم ان است كه بدانيم دليل اين حملات همتي به محسن رضايي چيست؟

دليل اين موضوع ان است كه همتي، عليرغم عملكرد بسيار مفتضحانه در رياست بانك مركزي، همچنان خود را صاحب نظر و متخصص در اقتصاد مي داند. اما خود او هم مي داند كه براي مطرح كردن خود، اول بايد محسن رضايي، كه پلتفرم انتخاباتي خود را بر اساس اقتصاد تنظيم كرده را شكست دهد. به همين دليل به نظر مي رسيد، همتي دير يا زود در نقطه اي از مناظره تلاش براي حملات فرافكنانه به محسن رضايي را شروع مي كرد. در واقع همتي مي داند كه اكثريت مردم، در مقابل محسن رضايي، هيچ وقعي، حداقل به تخصص اقتصادي او نمي نهند. براي همين او تلاش مي كند با توسل به هر وسيله اي، از جمله تهمت و ادعاهاي بي اساس، محسن رضايي را تخريب كند.

اگر از بحث اصلاح طلب و اصولگرا بگذريم، كدام انسان عاقلي، سكان اقتصاد كشور را به يكي از ضعيف ترين مديران كل تاريخ بانك مركزي ايران مي دهد؟ اين مثل ان است، كه خلباني با خطاي خود در يك سانحه هوايي، هواپيما را ساقط كرده و ١٥٠ مسافر را به كشتن داده، ولي بر حسب اتفاق خودش زنده مانده است. حال همان خلبان خطاكار، با پررويي و جسارت تمام، درخواست پرواز با هواپيماي بزرگتر و سنگين تري را ارائه داده، و مقصر سقوط قبلي را هم خلباني مي داند كه در زمان سقوط هواپيما در منزل خود استراحت مي كرده است.

از سوي ديگر، پلتفرم انتخاباتي محسن رضايي و برنامه وي، نه تنها بر اساس تخصص اقتصادي و سياست هاي پولي، *بلكه پكيجي كامل، مدون و Multi-Dimensional از اقدامات اقتصادي، فساد ستيزي، توليدي، سياسي، مديريتي و .... مي باشد. *

اميد است در اين متن كوتاه توانسته باشم، تفاوت همتي و رضايي و همچنين دليل حملات وي به محسن رضايي را اندكي روشن كرده باشم. هر چند نگارنده، اساسا همتي را رقيبي براي محسن رضايي در انتخابات ندانسته، اما اين متن را تنها براي تحليل رفتار همتي در مناظره اول، نوشتم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار