تابناک-مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: تعداد صنایع آلاینده نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که سال گذشته ۱۲ مورد و امسال ۲۶ مورد بوده است.
کد خبر: ۹۶۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 08 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی اظهار کرد: تعداد صنایع آلاینده نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که سال گذشته ۱۲ مورد و امسال ۲۶ مورد بوده و نیروگاه برق بندرعباس که از ۱۰ سال گذشته تاکنون جز صنایع آلاینده به شمار می رود، هم اکنون نیز در لیست صنایع آلاینده قرار دارد.

وی افزود: در حوزه پسماند نظارت های خوبی انجام شده است اما عملکرد مطلوب در حوزه مدیریت پسماند شکل نگرفته است.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان ادامه داد: در شهر رودان، بندر تیاب، جزیره قشم،جزیره کیش، جزیره هرمز، جزیره بوموسی و بندرعباس تصفیه خانه فاضلاب داریم که در شهر بندرعباس چندین تصفیه‌خانه وجود دارد که به صورت استاندارد کار می‌کنند که در صورت نقص به آنها اخطار هایی صادر می شود.

مسیحی تازیانی با بیان این که امسال توانستیم در جزایر با توجه به وجود آهو، انتقال علوفه را داشته باشیم و همچنین توانستیم پیش مذاکره‌ای را با خانه معدن انجام دهیم و اگر به تفاهم برسیم معدن کارهای استان هرمزگان به یاری محیط زیست بیایند.

وی به کمبود محیط‌بان در هرمزگان نیز  اشاره کرد و گفت: اکنون به ازای هر 12 هزار هکتار در استان یک محیط بان داریم که باید بتوانیم آن را به هر 18 هزار هکتار برسانیم.

انتهای پیام/ 9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار