کد خبر: ۹۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 10 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان مجتبی زینایی رئیس ستاد انتخاباتی فرهنگیان استان هرمزگان در یادداشتی نوشت:

پس بشارت ده آن بندگانم را که سخنان مختلف را می شنوند و از بهترین آن ها پیروی می کنند "
(قرآن کریم)

به حول قوه ی الهی و با درایت و اراده ی ملت بزرگ ایران ، ان شالله باز هم حماسه ای شگفت انگیز در خرداد ماه رقم خواهد خورد .

تشکل بزرگ فرهنگیان استان هرمزگان حامی حاج محسن رضایی یادگار ۸ سال جنگ تحمیلی با افتخار حمایت آگاهانه خود را اعلام می دارد و با نگاهی پر امید به آینده ، بر خود لازم می دانیم که پیشاپیش حضور عظیم و باشکوه مردم پای صندوق های رای تبریک گوییم.

تقدیر ویژه از مقام معظم رهبر انقلاب ، که با تاکیدات و تذکرات زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم و وحدت آفرین هستند .

بر این باوریم که دولت آینده دولتی خردورز ، شایسته سالار همراه با اقدام و تحول انقلابی خواهد بود . دولتی که در آن مردم هراسی جایی ندارد و فضای شدیدا امنیتی – حراستی حاکم بر کشور و به ویژه آموزش و پرورش جای خود را به فضایی باز ، با نشاط و بر پایه ی همدلی و اعتماد خواهد داد .

بر این باوریم که در آموزش و پرورش این دولت، وزارت فرد محور ، خیل مدیران همشهری و هم قبیله ای و البته ناشایسته ، جای خود را به مدیریت شایستگان ، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت ، دردآشنای جامعه ی فرهنگیان ، معلم باوران و مدیران جوان معتقد به مشارکت آحاد فرهنگیان خواهد داد . این مشارکت در چارچوب حمایت از تشکل های مدنی ، صنفی و تخصصی تحقق می یابد .

همچنین تشکیل شورای عالی معلمان به عنوان یک نهاد مشورتی وزیر در تصمیم سازی های خرد و کلان و تاسیس سازمان نظام معلمان برای ایجاد و بهبود نظام رتبه بندی و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان جلوه های دیگری از این رویکرد معلم محوری و مشارکت خواهی هستند .

آقای محسن رضایی، "معلم را کلید حل چالش های آموزش و پرورش" می دانند .
بنیادی ترین ظرفیت در آموزش و پرورش را معلم می دانند ، "نظام معلم محور" را وعده داده اند . "حضور تشکل هاي فرهنگي و فکري و صنفي و برقراری ارتباط هاي افقي و همکاري معلمان را لازم" شمرده اند .

پس بر این باوریم که در دولت اقدام و تحول ، معلم و تشکل های فرهنگیان را شایسته ترین ، دلسوزترین ، متخصص ترین و در عین حال بی هزینه ترین مشاوران وزیر و مدیران سطوح مختلف می دانند و ارائه ی نظریات و مطالبات و پافشاری بر آنان نه تنها به حبس ، تبعید ، تعلیق و اخراج منجر نمی گردد ، بلکه مورد مداقه ، کارشناسی و حتی تقدیر قرار می گیرد و تشکل های صنفی و سیاسی معلمان نه تنها در چتر حمایت، بلکه مورد عنایت خواهند بود .

بر این باوریم که در دولت ایشان ، تحول در آموزش پرورش از فرایندهای پرسروصدا ، پر تبلیغات ، پر هزینه اما بدون پشتوانه ی کارشناسی ، بدون تمهید مقدمات و پر اشتباه ، به فرایندی عمیق ، کارآ و اثربخش تبدیل خواهد شد .

بر این باوریم که دولت آینده دولت تغییر است . تغییر در آموزش و پرورش و تغییر از آموزش و پرورش .
اولین تغییر را در نگاه رئیس جمهور محترم به آموزش و پرورش دیده ایم .

در برنامه ایشان مبنای توسعه ی پایدار جامعه ، تربیت شهروندانی شایسته ، با تراز اسلامی – ایرانی و حتی تراز جهانی در آموزش و پرورش است .

از دیدگاه های ایشان دریافتیم که مهم ترین منابع کشور ، منابع انسانی است و آموزش و پرورش تنها جایگاه تربیت نیروی انسانی شایسته است .

امیدواریم جناب آقای محسن رضایی علی رغم تنگناهای اقتصادی و مدیریتی حاکم بر کشور ، توجه ویژه خود را به آموزش و پرورش معطوف فرمایند . گر چه به ناچار گذر از بحران در کوتاه مدت را در نظر دارند ، اما به آینده های دورتر چشم بدوزند .

بر این باوریم که در انتخاب وزیران ، مهم ترین دغدغه ی رئیس جمهور منتخب، وزارت آموزش و پرورش است .

وزیرآموزش و پرورش دولت اقدام و تحول ، وزیری است :
- برخاسته از جامعه ی فرهنگیان
- متخصص و کاملا آشنا به مسائل آموزش و پرورش با داشتن تجربیات مدیریتی موفق و مدارج عالی دانشگاهی در تعلیم و تربیت
- مقتدر و در عین حال مورد اقبال جامعه ی فرهنگیان
- مورد اعتماد کامل و از مدیران نزدیک به ایشان

در پایان اعلام می دارند که کماکان در پی برقراری ارتباط نزدیک و همه جانبه با اقشار مختلف فرهنگیان خواهند بود و خواسته های به حق آنان را احصا نموده و با نگرش و بیانی کارشناسانه به مدیران آموزش و پرورش انتقال داده و بر پیگیری آن ها پای خواهند فشرد . همچنین مشاورانی امین ، دلسوز ، کارشناس و پیگیر برای مدیران آموزش و پرورش خواهند بود .
امید که مورد قبول واقع شود .

پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار